به منظور تامين ايمني عزارداران حسيني نيروهاي آتش نشاني به صورت ملموس در سطح شهر حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان به حساس شدن شرايط كار در ايام محرم و مخصوصا در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني و استقرار نيروهاي آتش نشان اشاره كرد و گفت: در اين ايام با توجه به تراكم بالاي جمعيتي و ازدحام در هيات هاي مذهبي شرايط كاري اين سازمان حساس تر شده است به همين خاطر سازمان آتش نشاني نيروهاي بيشتري را در سطح شهر مستقر مي كند.
 
بهزادبزرگزاد در ادامه از بازديد بازرسان سازمان آتش نشاني به تكايا،مساجد و چادرهايي كه براي عزاداري برپا شده اند، اظهارداشت: تلاش داريم موارد ايمني را پيشگيري كنيم به همين خاطر بازرسان اين سازمان محل ها را مورد بازرسي قرار مي دهند و موارد ايمني مكان ها را در چك ليستي به مسئولان برگزاري مكان هاي عزاداري تحويل و تذكر مي دهند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان افزود: مكان هاي پرجمعيت را مورد بررسي قرار داده ايم و به فراخور آن نيروهاي آتش نشان با خودروهاي سبك و سنگين در محل استقرارداده ايم .

وي از گشت هاي موتورسوار و خودروهاي سبك اين سازمان دراين ايام خبرداد و افزود:اين گشت ها براي انجام پوشش هاي لازم انجام مي گيرد تا در صورت نياز تدابير لازم اتخاذ گردد.

بزرگزاد تصريح كرد: قطعا مكان هايي كه در محيط هاي خاص به طبخ نذورات مشغول مي باشند، نيز تدابير ايمني پيش بيني شده است.
وي در ادامه به تدابير انديشيده  شده براي حضور دستجات در ميدان امام (ره) اشاره كرد و افزود: قطعا روز عاشورا در ميدان امام(ره) تمام دستجات حضور دارند و به صورت متمركز قرار مي گيرند كه براي اين مسئله نيز تدابيري در نظرگرفته ايم.

وي خاطرنشان كرد: اكيپ هاي آتش نشاني در هسته مركزي ميدان امام(ره) و خيابان هاي منتهي به ميدان مستقر هستند.

وي در ادامه گفت: مردم ما حضور ملموس نيروهاي آتش نشان در ميادين،چهارراه ها و مكان هايي كه چادر برپا شده است و مكان هايي كه ازنظر جمعيتي درحد بالا هست را حس مي كنند كه اين نيروها كاملا در آماده باش كامل به سر مي برند تا مردم ما بتوانند در شرايط آرام روحي و رواني مناسب به عزاداري خود برسند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان با اشاره به شناسايي 29 نقطه شهر و استقرار نيروهاي آتش نشاني افزود: در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني تعداد نيروها در 29 نقطه بيشتر خواهد شد كه البته  كپسول هاي خاموش كننده به هيات مذهبي ارائه شده است.

بزرگزاد به ذكر موارد ايمني اشاره و خاطر نشان كرد: مسئولان برگزاري به ميزان جمعيت مردم درتكايا،چادرها و مساجد تعداد دربهاي خروج با جمعيت مردم همخواني داشته باشد و حتي مسيرهاي خروجي مشخص و علامت گذاري شده باشد.

وي يكي ديگر از موارد خطرآتش سوزي را روشن نمودن شمع در شام غريبان عنوان كرد و گفت:متاسفانه يكي از مواردي كه مردم رعايت نمي كنند روشن نمودن شمع دركنار چادرها مي باشد كه اين مسئله بسيارمهم است.

وي از مسئولان برگزاري مراسم هاي عزاداري درخواست نمود: به خادمين برگزاري آموزش هاي اجمالي نكات ايمني را بدهند تا از خطر پيشگيري شود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان گفت: از مردم عزادار و متوليان اين مراسم ها درخواست مي شود كه تمام موارد و نكات ايمني را رعايت نمايند چرا كه پيشگيري حرف اول را مي زند.  


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.