کارشناس معتقدند که رونق بازار خودرو امری کاملاً محتمل است ولی نه به خاطر پایین آمدن نرخ‌ها بلکه این امر از اعطای تسهیلات جدید به این صنعت نشات خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار خودرو کشور به ویژه در بخش خودروهای تولید داخل بیش از یک سال است که در رکود به سر می‌برد برخی از کارشناسان دلیل این رکود را نخریدن مردم و  انتظار آنها  برای کاهش قیمت به محض برداشته شدن تحریم‌ها ارزیابی می‌کنند، البته کم نیستند کارشناسان و صنعتگرانی که امکان پایین آمدن نرخ‌ها را حتی در شرایط پسا تحریم غیر ممکن می‌دانند چراکه قیمت بالای خودرو داخلی در کشور هیچ گاه به خاطر اعمال تحریم‌ها نبوده و آنها متفق‌القول بر این باورند که هزینه‌های بالای تولید در کشور به ویژه در بخش خودرو به دلیل نبود و فقدان زیر ساخت‌های تولید رقابتی بوده و هست و در واقع رفع محدودیت‌های بین‌المللی  موجب می‌شود تا بیش از گذشته مشکلات داخلی ناشی از ضعف مدیریت و دستوری بودن اقتصاد رخ نمایی کند.

**رکود بازار حداقل 6 ماه دیگر ادامه دارد

غلامحسیان قاسمیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه علت اصلی رکود بازار خودروهای داخلی به خاطر نخریدن مردم  و انتظار آنها برای کاهش قیمت‌هاست، اظهار کرد: علی رغم اینکه مردم به پایین آمدن نرخ خودروهای وطنی امید بسته‌اند ولی بعید به نظر می‌آید که در آینده نزدیک قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: دلیل این مسئله هم این است که در کشور ما هزینه‌های تولید بسیار بالاست و مادامی که این شرایط ادامه یابد، نه تنها با کاهش قیمت روبرو نخواهیم بود بلکه ممکن است چند درصدی نیز نرخ‌ها افزایش یابد.

به گفته قاسمیان، رونق بازار خودرو امری کاملاً محتمل است ولی نه به خاطر پایین آمدن نرخ‌ها بلکه به دلیل اعطای تسهیلات جدید که مسئولان دولتی به منظور رونق بخشیدن به بازار خودرو وعده آن را به مردم داده‌اند.

نائب رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل با اشاره به خبر افزایش وام خودرو تا سقف 25 میلیون تومان که ابتدای هفته جاری اعلام شده است، گفت: البته دریافت این وام از زمان درخواست متقاضی تا دریافت آن، نزدیک به دو تا سه ماه زمان خواهد برد و بنابراین تأثیر اعطای چنین وامی، حداقل در سه الی چهار ماه آینده بر بازار خودرو قابل مشاهده و محسوس خواهد بود.

**تغییرات جزئی در بازار خودرو از یک هفته پیش

رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان  با اشاره به اینکه در صورت رقابتی شدن تولید خودرو در کشور به محض برداشته شدن تحریم‌ها، ممکن است نرخ‌ها افزایش نیز داشته باشد، گفت: از هفته پیش تغییرات جزئی ولی محسوسی در بازار فروش خودروهای داخلی شروع شده، که پیش بینی می‌شود تداوم یابد.

ابراهیم احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید خودرو در کشور هیچ گاه اجازه کاهش نرخ‌ها را نمی دهد.

وی افزود: برخی گمان می‌کنند که برداشته شدن تحریم‌ها منجر به کاهش قیمت محصولات وطنی به ویژه خودرو خواهد شد درحالی‌که که با رفع تحریم‌ها و رقابتی شدن تولید؛ حتی ممکن است قیمت‌ها افزایش نیز داشته باشد.

به گفته این صنعتگر، در شرایطی که دستمزد کارگر، نرخ سوخت، هزینه حمل‌ونقل  و مواد اولیه بالا رفته چگونه می‌توان نرخ تولید و قیمت تمام شده محصولات داخلی را پایین آورد.

احمدی با تاکید بر اینکه در یک اقتصاد سالم و پویا دو عامل عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت کالا است، اظهار کرد: اگر به دنبال کاهش قیمت  خودرو در کشور هستیم باید زمینه این کاهش از طریق دولت فراهم شود، اینکه منتظر باشیم تا با برداشته شدن تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و تولید ملی نیز از بین برود تنها خیال پردازی است.

وی ادامه داد: هرگونه کاهش قیمت خودرو با وجود شرایط فعلی تولید بعید و غیرممکن است، و این امر باید صادقانه به اطلاع مردم برسد و برنامه ریزان کشور نیز از هم اکنون باید با برنامه ریزی و اجرای دقیق آن زمینه کاهش هزینه‌های تولید و نیز رقابتی شدن کالاهای داخلی را در شرایط پسا تحریم فراهم کنند.

** تولید کیفی با بهره بانکی بالا همسو نیست

آرش محبی ن‍‍‍‍ژاد دبیر انجمن‌های همگن خودرو، نیروی محرکه و قطعه‌سازان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کلیه رویدادهای سیاسی و نیز سیاست‌های دولت مانند بسته خروج از رکود به مثابه شمشیر دو لبه بر اقتصاد ملی و بازار است،گفت: اگر چنین سیاست‌هایی درست مدیریت نشود خود منجر به رکود بیشتر در بازار می‌شود.

وی افزود: به طور نمونه اعلام اعطای وام 25 میلیونی برای خرید خودرو در حال حاضر موجب رکود در بازار خودرو شده چراکه مردم دست نگه داشتند تا برای خرید خودرو مورد نظر خود سازو کار مربوط به اعطای وام عملیاتی شود.

محبی نژاد اظهار داشت: اگر در حال حاضر به بانکها مراجعه کنید، خواهید دید که نه تنها ابلاغیه‌ای از سوی بانک مرکزی برای اعطای وام خودرو صادر نشده،بلکه مدیران بانکها هیچ برنامه‌ای در مورد نحوه پرداخت وام وعده شده ندارند.

به گفته دبیر انجمن‌های همگن خودرو، نیروی محرکه و قطعه‌سازان کشور،بهتر است دولت قبل از اعلام عمومی یک سیاست حمایتی،سازو کار عملیاتی آن را در کشور فراهم کند.

وی ادامه داد:در حال حاضر سیاست اعطای وام 25 میلیونی خودرو موجب شده تا بیش از گذشته مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند و در نتیجه از آنجایی که تولید  تابعی از تقاضاست و هم اکنون نیز تقاضا برای خودرو بازهم کاهش یافت،تولید کنندگان خودرو نیز میزان تولید خود را پایین آوردند.

این فعال صنعت خودرو با تاکید بر اینکه علی رغم توافق هسته‌ای و اجرای برجام هنوزشرایط تولید کننده ایرانی ، شرایط زمان تحریم است ،گفت:در حال حاضر تولید کننده ایرانی با مشکل تامین مواد اولیه وعدم گشلیش اعتبار اسنادی(lc)وبالابردن هزینه‌های تولید روبرو است در حالی که مردم پس از توافق هسته‌ای منتظر کاهش قیمت محصولات هستند و با نخریدن کالاهای ایرانی نظیر خودرو عملا زمینه کاهش و توقف تولید را فراهم کرده و بازار در رکود فرو بردند.

محبی نژاد با گله مندی از اینکه خبر اعطای وام 25 میلیونی اواخر مهرماه اعلام شده ولی عملا اجرای این سیاست در خوشبینانه ترین حالت اواسط آبان ماه خواهد بود،اظهار کرد:درخواست تولید کنندگان خودرو از دولت این است که زمان اجرای سیاست‌های حمایتی را با زمان اعلام  خبر آن همزمان کند تا سیاست‌های حمایتی  تبدیل به  سیاست‌های غیر حمایتی  نشود.

دبیر انجمن‌های تخصصی همگن خودرو و نیروی محرکه در پاسخ  به این پرسش تولید کنندگان خودرو برای حمایت از تولیدات خود و رقابتی شدن محصولات وطنی ،خود چه برنامه‌ای دارند،گفت:خودرو سازان و قطعه سازان یک طرح جامع تحول و اعتلای صنعت خودرو را به مجلس ارائه دادند که در صورت تصویب امکان و زمینه ارتقای کمی و کیفی خودرو در کشور را فراهم می‌کند.

البته محبی نژاد مانند سلیر متولیان تولید در کشور از شرایط و فضای نامناسب کسب و کار در کشور انتقاد کرد و افزود: باتوجه به فضای فعلی کسب و کار در ایران ،چنانچه بهترین تولید کنندگان جهانی خودرو هم به ایران بیانند و بخواهند با آخرین فناوری و روش مدیریتی و اجرایی نیز کار کنند بازهم به روزگاری که تولید کننده ایرانی به آن مبتلاست دچار می‌شوند و عملا نمی‌توانند کالای رقابتی تولید کنند.

به گفته این فعال صنعتی مادامی که بهره‌های بانکی در ایران 20 برابر اروپا و 5 برابر کشور همسایه ما  ترکیه است،نمی توان محصول رقابتی تولید کرد.

وی ادامه داد:درحالی هزینه‌های تولید نظیر حقوق کارگر ،هزینه حاملهای سوخت و حمل و نقل در کشور ما همپای تورم افزایش می‌یابد و دولت با قیمت گذاری دستوری نرخ ارز،به تولید کننده خارجی و واردکنندگان یارانه می‌دهد که تولید کننده ایرانی نمی تواند و اجازه ندارد برحسب هزینه‌های تولید خود قیمت تمام شده کالای ساخته شده خود را تعیین کند.

وی با بیان اینکه  در چنین شرایطی چگونه می‌توان کالایی تولید کرد که رقابتی باشد ،اظهار کرد:مادامی که دولت به عنوان سیاست گذار ،شرایط را به نفع تولید و فعالیت‌های مولد اصلاح نکند،و همه چیز زا به نفع واردات و فضای ضد تولید و کار به صورت دستوری حفظ کند،وضع صنعت و بازار و نیز مصرف کننده ایرانی بهتر که نمی‌شود بلکه بدتر هم خواهد شد.

باوجود قول مساعدی که دولت درخصوص اختصاص بسته حمایتی به صنعت خودرو و همچنین ارائه وام تاسقف 25 میلیون به متقاضیان باید منتظر باشیم تا عکس العمل بازار تقاضا و صنعت را شاهد باشیم و اینکه بالاخره صنعت خودرو در سایه جلب رضایت مشتریان رونق می گیرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۱۱۶۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
اقایانی که نظر میدید خودتان هم دروغ میگید .نخریم . نخریم چه راه انداختید این همه خودذو چیه تو خیابان .من به نظر همتان منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
ما میگیم خر نمیخوایم پالون خر عوض میشه . ما میگیم خودرو ایرانی نمی خریم اینا میگن وام 25 میلیونی میدیم اونم سودش به اندازه پول خون پدرشونه. بدبخت از این مردم .........نمیییییییییییییییییییییییییییییییخرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
ممنون از اون عزیزی که وام ازدواج را با وام خودرو مقایسه کرد. 3 میلیون در قبال 25 میلیون. خب مشخصه دغدغه اصلی اینا اوضاع دلالها و گاری سازهاس نه جوانهای بدبخت. خریدن خودرو صفر خیانت به تمام عزیزانی که پولشو دارند اما نمیخرند فقط بخاطر قشر بی بضاعت که باید 5 سال کار کنه و چیزی نخوره تا بتونه قوطی حلبی (پراید) را بخره. نمیخرم نمیخری نمیخرد. نمیخریم نمیخرید نمیخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
راه حل منطقی* حساب وکتاب داره .
نرخ تمام شده + سود معقول=قیمت خودرو
دوکلمه حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
اصلا ما چرا باید سوار همچین ماشین های مزخرفی بشیم..مگه ما چی از خارجی ها کم تر داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
لعنت بر ظلم،و ظالم به هر طریقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
شما قیمت رو پایین نیاورید ما هم نمی خریم مگر دیوانه ایم 25 میلیون بگریم 47 پس بدهیم همه جوره ما ضرر کنیم شما سود ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
ببینید برا خودروسازان بی انصاف چطور به آب و آتیش میزنن!!!!!!!
چقد نگرانشون هستین....!!!!!
چرا از آین ولخرجیا برا مردم مظلوم و نجیب نمیکنین!!!!؟؟؟؟؟؟
کاش اینقد که به فکر خودروساز هستین،به فکر مردم هم بودین...
کاش...
Germany
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
مگه ظلم چه رنگیه
Germany
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
گرون فروشها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
ازصحبتهای کارشناس نتیجه می گیریم دارن ملت و تهدیدمی کنن که اگه نخریدارزون که نمی شه هیچ گرون تر هم خواهد شد.مارو تهدیدنکنیدنمی خریم هر کاردوست داریدبکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
من پراید خریدم آخر ۹۳ با مشخصات عالی اما یک جا کار من لنگید !!
میدانید چه شد که اول ۹۴فروختم ؟؟؟!!
خرج شب عید را پول بنزینش دادم و چراغ چکش و تسمه تایمش دادم ...
خلاصه خودروی ملی حکایتش حکایت هندوانهای که برگشت خوردن و مردم امسال سیر خوردن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
خودرو ارزان می شود در اینده ای نه جندان دوووووووووووور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
با مترو سفر کنید.. ایمن.. جادار.. مطمئن..
Canada
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
بزرگترين شركت ها ى خودرو سازى هم اگر بودند تا حالا برشكست شده بودند اما اينقدر مردم را چاپيدند كه هنوز سرپا هستند.
ملت عزيز مقاومت كنيد چرا كه ظلم ظالمان پايدار نخواهد ماند
Puerto Rico
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
کجا هزینه تولید بالاست چرا به عنوان مثال خودروی مثل تیبا رو میبرن عراق نهصد دلار میفرشن یه چیزی معادل سه میلیون و دویست هزار تومان و همین خودرو رو تو ایران بیستو چهار میلیون و دویست میفروشن این حق مردم ماست !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
گرون در میاد ؟؟خخخخ برید تخته کنید باوو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
وام به چه دردی می خوره پولکه مفتی به دست نمیاد واسه ملت مثل این 2 شرکت خودروساز هم که نیستن مافیای قدرت و پول مدیران و دولتی هاپشتشون باشه برای ریال ریالش زحمت می کشند پس حق دارن ماشینی که میخرن حداقل کیفیت داشته باشه نه اینکه چون رقابت و شرکت دیگه ای نیست بگن دولت پشتمونه ملتم مجبورن بخرن خودروی خارجی هم که گرونه اینها ظلم ظلم ظالمان خون مردم و کردید تو شیشه بعد میگید وام میدیم آشغالامونو بخرید بعدا کیفیتشون خوب میشه .من 8 ماه پیش سمند صفر از نمایندگی تحویل گرفتم تا امروز گیربکس+رادیات بخاری+صندلی سمت راننده کامل+سوئیچ و ایموبلایزر کامل+داشبورد ماشین کامل+کمک چرخ های عقب (کل کارکرد ماین تا الان 20000 بوده) رو عوض کردم ولی اصلا راضی نیستم نمیدونم واسه گرفتن خسارت (خوابیدن ماشین تو نمایندگی)ویا پس دادن خودرو به خودشون چیکار باید بکنم.اسناد گفته هام همش موجوده.یه مشکلی که این ماشین من داره صدای شرشر آب داخل خودرو میاد اما نه آب رادیات کم میشه نه رادیات بخاری سوراخه آقایون متخصصین نمایندگی مرکزی هم سر در نیاوردن!از صدای درب و اتاق خودرو نگید که دوست دارم خود زنی کنم ... اصلا از کیفیت راضی نیستم به نمایندگی اعتراض میکنم بابت خودرو میگن 30تومتن پولدادی می خوای جنسیس تحویل بگیری صدای ضبط ماشین زیاد کن متوجه نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
وام خودرو 25 میلیون، وام ازدواج 3 میلیون!

تفاوت میان مقدار وام ازدواج و وام خرید خودرو نشان می‌دهد چه چیزی در اولویت دولت و بانک‌ مرکزی است.
ازدواج جوانان یا رونق بازار انحصاری خودرو برای افرادی خاص

خودتان قضاوت کنید
قاضی وجدان خود شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
جمع کنید کارخونه رو باووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
با سلام واقعا متاسفم برای خودرو سازای ایران که فکر میکنن خودرو میسازن .شما که دم از رقابت میزنید خب یبار مقایسه کنید . بدبختا شما فقط بلدید ماشین و به وانت تبدیل کنید من واقعا در تعجبم کدوم طراح خلاق و نابقه بوده که تونسته پراید پزو پارس تندر نود و سمند رو به وانت تبدیل کنه واقعا شاهکاره .متاسفم حود خودروساز میگه مگان سوار میشم خو مرتیکه پراید سوار شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
پرايد تابوت انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
سرنوشت خودروسازان داخلی رو به ما لر ها بسپارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
دیگه نمیتونید با این حرفا کسیو گول بزنید.من خودم میخواستم ماشین صفر بخرم ولی الان ۳ماه نخردیم. تا اخر پیاده باشم بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
نرود میخ اهنین در سنگ ارزان نکنید نمیخریم هزینه ها بالاست خخخخ جمع کنید باوو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
به جهنم که هزینه بالاست به درک عرضه ندارین تخته کنید بره گاری سازی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
قربوننت ، دیگه می خوای چند بفروشی راضی شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
هزینه تولید بالاست به من چه ، مجبور نیسیتی تولید کنی ، به هر قیمتی که نمیشه بگیم ما می توانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
اگر که هزینه ی تولید بالاست خوب تولید نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
واینکه تا ارزون نشه رونق نمیگیره در جواب خط اخر این به اصطلاح کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
چه بی ادبی تو متن میبینم همینی که هست مجبور میشین بخرین حالا نه خیر قضیه پنبه دانه اس میفهمین که؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
بابا فرغون فروشه سره جاده شهر ما هم فرغوناش کلی پیشرفت کردن خداوکیلی شما چه تغییراتی داشتید جز افزایش قیمتاتون .بابا نمییییییخریم ولمووووووون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
بیا خودرو بخر که داره تموم میشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
به جهنم که پایین نمی اید .ماهم نمی خریم تا چشمت دربیاد .مال بد بیخ ریش صاحبش .
Italy
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
کمپین نخریدن خودرو ادامه خواهد داشت.ملت زیاد همدلی کرده دولت نوبت شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
خیرتان نیست شر مرسانید.جمع کنید کارخونه هاتونو.بفروشید به یک برند خارجی ببینید با چه کیفیتی و چه ماشینایی میسازن .چرخ اقتصاد هم میچرخه.نمیچرخه؟مطمعن باش میچرخه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
مگه میشه ؟ مگه داریم؟ تا کی مردمو سر کار میگذارین . بابا خودرو سوار نمیشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
به قران هر کی بخره یه دونه ب شو کم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
خودرو تا کیفیتش درست نشه و قیمتش پایین نیاد به همین وضعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
شما واقعا باور دارید خودرو ساز هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
چرا حقوق بالا به مدیر گل/ ها میدهد که الان افتادید التماس مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
اینامیخوان به هرطریقی جوبدن نمیتونن بپذیرن که کارازین کاراگذشته.. آخرش مجبورمیشن.. این متن یه ترجمه داره.. مجبورین بخرین همینه ک هست.. ولی میفهمین به زودی ک قدرت مردم خییییلی بالاتره..الانم فهمیدین.مردم صادقانه اینوبه مدیران میگن.. کورخوندین نمییییخریییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
نمییییییخرم تحررررررررررریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
فعلا تا یک سال دیگه قصد خرید ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
نه بابا @شما هم منتظر ما نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
شعار ما همینه اگه پراید به قیمت واقعی خودش که یعنی همان 7/500/000 تومان برسد ما خریداریم
ولی خداییش بیشتر از این قیمت نمی ارزه
ملت گول این تهسیلات رو نمیخورند
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
الان داخل عراق دارن به عراقیا ارزون تر می فروشن. جالبه با اینکه ارزون تر (10 میلیون) می فروشن سود می کنن. تازه داخل کشور هزینه صادرات هم نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
ما مبگبم نمبخریم تا ازون شه اینا گرون ترش میکنن پس انقد نمیخریم تا ایران خودرو و سایپا ورشکست شن ، مگه این همه با تاکسی و اتوبوس این ور اونور رفتیم چیزی ازمون کم شده به خدا پیاده رفتن بهتر از قوطی سوار شدنه
Germany
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
حقوق یک کارگردرایران 200دلاره حقوق یک کارگرالمانی چقدره مردمو چی فرض کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
مردم منتظر افزایش قیمت نباشند= خودرو سازان هم منتظر خرید مردم نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
چراپرایدبه عراق شش میلیون می فروشید.مگه ما ادم نیستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
والا ما با افزایش قیمت خودروهای توانمند وطنی! (بعد از برداشته شدن تحریم ها) مشکلی نداریم. فقط نکتش اینجاس که دیگه اونوقت بجای اینکه این همه پول بی زبون رو واسه خریدن این قوطی حلبیا بدیم،باهمون پول میریم یه خودروی استاندارد میخریم!(البته اگه مافیای حلبی سازای داخلی و گمرک و.. چوب کاری نکنن!!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
خودروسازای بدبخت دلتونو خوش کنید.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
خدا وکیلی تو رو به امام حسین آقای کارشناس که این همه صحبت کردی چقدر از حرفاتو از با ترازوی وژدان وزن کنی قبول داری .شما صحبت از هزینه های تولید در ایران می زنید در صورتی که برق ارزان،کارگر ارزان،زمین ارزان،مواد اولیه ارزان و به وفور صحبت از وام 25 میلیونی کردی وامی که فقط به نفع تولید کننده و بانک هست به خریدار .از طرفی صحبت عرضه و تقاضا کردی اینو بدون تقاضا کم بشه درسته عرضه کهم م میشه ولی اینجا تنها جایی هست که تولید کننده ضرر می کنه نه خریدار دلیلشم خودت می دونی آقای کارشناس.پس بیاید ول خرجی ها و عدم مدیریت و ضرر و زیان خودرو سازان را در شرکت های اقماری که با سود تولید خودرو تاسیس کرده اند به حساب هزینه بالا در تولید نگذاریم بیایید به این روز های عزیز واقع بین باشیم اگه دین نداریم آزاده باشیم.با شما هم هستم باشگاه خبرنگاران که مطمئنم نظر من رو انتشار نمی دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
ای مردم دل به این وامها خوش نکنید. هرکس گرفته بیچاره شده.من 20سال ماشین داشتم .دوماه پیش فروختم .اینقدرراحتم که نگو ونپرس.هروقت هم کاری دارم اژانس دربست میگیرم .خیلی هم راحتم. ماشین زمانی داشتنش خوبه که یه باک بنزین برا یکماه باشه .نه این بنزینهای مسخره که موجوده. نه این ماشینهای ایرانی چینی که مانند گاوتشنه هستند.(هزینه بنزین یه ماشین ایرانی در ماه برابراست با دریست 20روزکامل یک اژانس که شبانه روز در اختیارت باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
همچين ميگن هزينه رفته بالا مثل حقوق كارگرانگاركارگربدبخت چقدر حقوق ميگيره مفت خورتوي شركتهاي دولتي زياده اين دولت هنوزنتونسته حق مسكن كارگرو افزايش بده انشاالله شركتهاي خودروسازي داخلي ورشكسته بشه ماخودروي خارجي باامنيت بالا سوارشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
کجایند گردن کلفتهای خودرو ساز که ببینند اتحاد مردمی درمقابل ظلم همیشه پیروزبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
کدوم جاهلی به نظر ها نظر منفی داده احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
شما چه جور ادمی هستید که خودروی تولید خودمان را باقیمت خیلی کمتر به افغانها میدید اما ما ؟...واقعا شورشو دراوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
مزخرف می گیه
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
مدیران هم منتظر خریدخودرو نباشند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
من که برای جون خودم ارزش قایلم...از این قوطی هایه رانی چرخ دار نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
شما نگران مردم نباشید/نگران خودتان باشید/نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
چه جالب موقعی که ارز گرون شد ماشین رو گرون کردن به بهانه وارادات قطعات اما حالا این کارشناس تون (جیره خوار خوذرو ساز)میگه ربطی به تحریم نداره
این قدر دروغ گفتن که نمی دونن چجورد جمعش کنن .خاک بر سر بی عرضتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
هر کی بخره بویی از عقل نبرده بل از حیوان کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
آقا یه سال دیگه نخریم خودشون میان میگن یکی بخر دوتا ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
بهتره دولت رو بدیئ دست خودرو سازها.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
مردم عزیز تا زمانی که دولتی ها دست از سر خودرو سازان بر ندارن وضعیت همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
کدوم آدم عاقلی میاد این لگن هارو با این شرایط بخره
خدا باعث و بانیشو لعنت کنه که دارن با این وامها زندگی مردمو نجس میکنن.
Saudi Arabia
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
سلام
به قول دوستان دروغ که شاخ و دم نداره و کنتور هم نمیدازه که دروغ بگی، پس شما راحت باشین
کاش میشد تمام قطعات خودروهای ایرانی ریز به ریز قیمت گذاری کرد ( از بازاری که مردم خرید میکنند) و یه جا قیمت رو اعلام کرد تا بفهمند که چقدر قیمت تمام شده با قیمت فروش به مردم متفاوته

شما میدونید که قیمت کارخانه باید 3 تا 4 میلیون از اون قیمتی که شما یه ماشین کامل رو از بازار جمع میکنید کمتر باشه

اشکال نداره شما قیمت رو همینطور نگهدارید و از همه تولیدات خودتون هم خودتون استفاده کنید

هر روز سوار یکدوم بشین :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
خوب شماهم منتظر باشین تا ما بیایم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
بابا اینقدر زور نزنید مردم ماشین با این وامها نمیخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
واقعا کی به قوطی حلبی پول میده؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
حقوق هیات مدیره سایپا وایران خودرو چقدر است شرکت های قطعه ساز چقدر سود خالص میگیرند نمایندگی های شرکتهای خودرو ساز بابت فروش وخدمات پس از فروش چقدر دستمزد می گیرند مالیات را بر چه اساسی از خریدار میگیرند اگر هزینه های جاری را معقول کنیم 20%هزینه کاهش میبابد لازم به ذکر است علیرغم تبلیغ مبنی هزینه تولید درایران گران است این هزینه بالا چطور است که پراید ایرانی درعراق 2000دلار است یعنی کمتر از 7میلیون اما در ایران 21میلیون یعنی بیش از 3برابر. مردم دیگر ارابه مرگ را هزینه های گزاف وغیر واقعی نخواهند خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
باسلام منم بانظردوستان موافقم خودروی قسطی به چه دردی میخوره تازه اکثریت افرادم میخوان قسطی بخرن تانقدبفروشن که این خودش باعث رکود بیشترواسشون میشه بایدعرض کنم نه قسطی نه نقدنمیخریم به اونیم که بسته حمایتی میسازه بگین واقعاباچه ذهنیتی این بسته حمایت ازخودروسازارو طراحی کردی کمپین شکست نمیخوره درود برمردم فهیم سرزمین من بدرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
وای بر گران فروشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
شما هم منتظر خرید خودرو (البته قوطی حلبی )از طرف مردم نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
ایران خودرو خیلی خیلی خیلی مشتریاشااز ما اذیت کرده مخصوصا دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد
ما دیگه آزرده شدیم
موقعه ای که لاستیکها ناریخ گذشته و ماشین اساسا معیوب دست مشتری میداد باید فکر امروزشا می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
خودروهای چهل سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
نمی خرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییممممممممممممممممم!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
بابا بس کنید تور وخداااا اینقدری که این نظام از خودروسازا میترسن از خدا نمیترسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
مثل اینکه هزینه تولید فقط برای مردم ایران بالاست !!!
چرا همین خودرو های تولید داخل با یک سوم قیمت فروش در بازار های داخلی به کشورهای همسایه صادر میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
شما کاهش قیمت ناشته باشید ما هم افزایش خرید نداریم. در آخر فکر میکنی ما ضرر میکنیم یا خودروساز. با مردم لج بازی نکنید . بد جوری زمین میخوریدا از ما گفتن بود . حالا خود دانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
نه بابا؟؟؟؟؟؟آخی چقدر ناراحت شدم. !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
با رقابتى شدن هیچگاه قیمتها بالا نخواهد رفت ،چون همه شرکتها تلاش خواهند کرد بر سر عرضه راحتتر و بهتر خودرو باهم رقابت کنند،تآ فروش بیشترى داشته باشند و کسی که نتونه مشتررى جذب کنه ورشکسته میشه، این حرفها رو الان کودکان هم میزنند . کسى که حرفهاى بالا رو زده ىا نمىفهمه و یا جیره خوار خودر سازهاست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
این واما هیچ تاثیری نداره الکی مردمو گول نزنید، 25 تومنو 41 تومن باید پس بدی، کی پول داره که حالا باید 500 تومن قسط بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۴
48 تومن
آخرین اخبار