یکی از جرایم اقتصادی که در جوامع امروزی نیز بسیار روایج یافته پدیده شوم زمین خواری است که باید دولت با هوشیاری در جهت رفع آن برآید.

جلوگیری از زمین‌خواری حسن نظارت می‌خواهد/ ترفند‌های مخرب برای میلیاردر شدنبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ این روزها زمین خواران به تصاحب زمین‌هایی می‌پردازند که هیچ‌گاه به آنها تعلق نداشته بلکه یا حیله و ترفندهایی اقدام به فروش زمین‌هایی می‌کنند که باعث صدمه زدن به طبیعت و اموال عمومی مردم اما قانون های محکم با ضمانت اجرایی خوبی در زمینه مقابله با پدیده‌ زمین خواری داریم ولی عدم اجرای این قوانین باعث بروز عوامل مختلف زمین‌خواری شده است.

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه قانون در زمینه زمین‌خواری به صورت محکم و با ضمانت اجرا وجود دارد، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد:عدم اجرای درست قانون یا مسامحه در اجرای آن باعث شده است هر کس هر مقداری از زمین را که بتواند تصرف کند.

وی در ادامه گفت: به گفته مقام معظم رهبری به جای زمین خواری ،‌ کوه خواری هم می کنند و قانون‌های ما به حد کافی می تواند مانع از انجام چنین کارهایی باشد اگر ما بتوانیم مقابل عدم اجرا و عدم نظارت بر قانون بایستیم و مانع از مصلحت اندیشیها و واسطه‌گری‌ها و تباهیها شویم می توانیم مدعی قانون کارساز و اثربخش باشیم.

اسفنانی افزود: سازمان‌ها و نهادهای درگیر موضوع زمین خواری مثل سازمان جهاد کشاورزی،‌ شهرداری‌ها و منابع طبیعی و دادگستری‌ که یکی از مهم ترین این نهادها است می توانند با حسن نظارت بر اجرای قانون مانع از زمین‌خواری در شهرها شوند، به امید آنکه با همکاری مسئولین و دستگاه های ذیربط در مبارزه با پدیده زمین‌خواری، دریاخواری و کوه خواری که از پدیده‌های رایج در شهرها و استان های کشور است، جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار