فوتبال ایران در این روزها شاهد تغییر گاه و بی‌گاه مربیان تیم‌هاست و به نظر می‌رسد بعد از داور گردن مربیان از مو باریک‌تر است!

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان جوان، لیگ برتر ایران در فصل پانزدهم برای مربیان باشگاهی به شکل ایده‌آلی سپری نمی‌شود و شاهد روز به روز این هستیم که از آبروی مربیان مایه‌گذاشته می شود تا نتایج عملکرد تیم ها را جبران کند در حالی که هنوز یک سوم از زمان لیگ نگذشته است شاهد تغییر چهار مربی در لیگ هستیم. شاهد فرهنگ فوتبال عربی حاکم بر مدیران باشگاهی ایران باعث بروز این تغییرات می شود ،‌در روزگاری که کشورهای عری با نتیجه نگرفتن مربیان اقدام به تغییر آنها می کردند در فوتبال ایران شاهد دوام مربیگری بودیم اما برای بررسی این  موضوع باید به لیگ چهاردهم  برگردیم، جایی که در آن 9 تیم مربیشان را تغییر دادند و دوازند بار نیمکت  تیم‌ها لرزی و مربیانش تغییر کردند.

*پرسپولیس رکورددار تغییر
علی دایی که در سیزدهم توانسته بود با پرسپولیس عنوان نائب قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد، بیشتر از هفته هفتم در این تیم بحران‌زده دوام نیاورد و با تغییر مدیرعامل این باشگاه به ناچار جای خود را به حمید درخشان داد.

درخشانی که نتوانست بار سنگین این تیم پرطرفدار را تا پایان فصل تحمل کند و در هفت هفته مانده به پایان لیگ جای خود را به حسین عبدی داده اما گویا حسین عبدی هم خود می دانست که قرار نیست بیش از یک هفته بر نیمکت پرسپولیس تکیه بزند و جای خود را زود هنگام با برانکو ایوانکویچ سرمربی سابق تیم ملی تغییر داد.

*تغییری برای قهرمانی
هنوز چند دقیقه از لیگ برتر چهاردهم نگذشته بود که مدیریان سپاهان کرانچار را از سرمربی‌گری تیم برداشتند و حسین فرکی را جایگزین وی کردند که این تغییر در نهایت منجر به قهرمانی زردپوشان اصفهانی در لیگ چهاردهم شد.

*تغییر به سوی خارجی شدن
رسول خطیبی آغاز خوبی را با تیم فوتبال تراکتور داشت و در 11 هفته نخست نتایج خوبی را همراه این تیم بدست آورد اما در هست هفته بعدی نتوانست انتظارات هواداران تبریزی را برآورده کند و جای خود را به تونی اولیورا سرمربی فعلی تراکتورسازان داد.

*تغییری برای سقوط
تیم فوتبال پیکان تهران که در ابتدای لیگ چهاردهم با خریدهای میلیاردی ، خود را مدعی لیگ معرفی کرده بود در پایان نیم فصل از 15 بازی 17 امیتاز گرفت تا جایی خود را به عبدالصمد مرفاوی بدهد.

مرفاوی در پایان نیم فصل قرارداد خود را با صبای قم یکطرفه فسخ کرد و با گرفتن جای ابراهیم‌زاده در پیکان، نیمکت صبا را به مهدی تارتار واگذار کرد.

قطاری با لکوموتیو ران فراوان تیم فوتبال راه‌آهن تهران که با حاشیه‌های فراوان به حمید استیلی واگذار شده بود در ابتدای فصل با همین مربی شروع کرد اما پس از چند هفته مربیگری علی لطیفی، فرهاد کاظمی بر روی نیمکت نشست تا راه‌آهن بحران‌زده را در لیگ نگه دارد.

*اخراج در عدد 11
تیم فوتبال گسترش فولاد تبریزی که در پایان هفته یازدهم تنها یازده امیتاز کسب کرده بود تصمیم به اخراج مهدی تارتار گرفت و فراز کمالوند را جایگزین وی در این تیم کرد.

*کریمی ناجی ملوانان
تغییر مربی انزلی‌چی‌ها در فصل گذشته با سه تغییر کلید خورد و در حالی که این تیم با نصرت ایراندوست لیگ را آغاز کرده بود پس از استفاده از مولیسیلویچ کروات، تیم را به دست کریمی داد تا فیروز کریمی بتواند خطه شمال را در لیگ پرتر دارای سهمیه نگه دارد.

*نفتی که سوخت
تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان پس از شروع ضعیف در لیگ چهاردهم با مجید باقری‌نیا اقدام به تغییر مربی کرد که بهروز ککوندی نیز نتیجه‌ای با این تیم نگرفت و در پایان سقوط نفت مسجد سلیمان به لیگ یک را در پی داشت.

*تغییرات بین دو لیگ
اما تغییر مداوم مربیان فقط به جریان مسابقات لیگ می رود نمی‌شد و با نواختن سوت پایان لیگ مدیران اقدام به تغییر مربی دادند.

تیم فوتبال استقلال تهران که در لیگ چهاردهم با امیر قلعه‌نویی نتایج خوبی نگرفته و داربی‌های رفت و برگشت را به پرسپولیس واگذار کرده بود جای خود را به پرویز مظلومی داد.

تیم فوتبال پدیده مشهد که سال گذشته اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد در پایان فصل مجالی به مرزبان نداد و رضا مهاجری سرمربی موفق سیاه‌جامگان را جایگزین وی کرد.

سیاه‌جامگان نیز که مربی خود را از دست داده بود ،‌مربی جوانی همچون خطیبی را بعنوان سرمربی تیم مشهدی معرفی کرد.

ملوان بندر انزلی که فصل چهاردهم لیگ برتر را با تغییر سر مربی به پایان رساند در فصل تابستان نیز از قافله عقب نماند و با اخراج فیروز کریمی امیر قلعه‌نویی را جایگزین وی کرد.

تیم فوتبال استقلال اهواز که با خرید امتیاز تیم فولاد نویی توانسته بود جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد با انتخاب سیاوش بختیارزاده بعنوان سرمربی فصل را آغاز کرد. علی دایی نیز جایگزین تارتار در تیم فوتبال صبای قم شد.

*تیم‌هایی که مربیان خود را تغییر ندادند
یحیی گل‌محمدی در ذوب‌آهن، علیرضا منصوریان در نفت، مجید جلالی در سایپا ، عبدالله ویسی در  استقلال خوزستان و دراگان اسکوپیچ در فولاد خوزستان مربیانی بودند که از ابتدای لیگ چهاردهم تاکنون بر نیمکت تیم‌هایشان ثابت مانده اند.

*لیگ پانزدهم و باز هم تغییر؛ خداحافظی ژنرال با ملوان
امیر قلعه نویی سرمربی سابق استقلال تهران که در ابتدای فصل به تیم فوتبال ملوان بندر انزلی پیوسته بود در پایان هفته دوم و پس از شکست مقابل تیم سابقش جای خود را به حمید استیلی سرمربی سابق پرسپولیس و را‌ه آهن داد.

*کارنامه سیاه سیاه‌جامگان
تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد که با رضا مهاجری به لیگ برتر صعود کرده بود با رفتن مهاجری از این تیم، فصل را با رسول خطیبی آغاز کرد اما خطیبی جوان راهی در این تیم پیدا نکرد و خیلی زود جای خود را به سعید رمضانی داد.

اما این پایان کار مدیران سیاه‌جامگان نبود و مدیران این باشگاه باز هم دست به تغییر زدند و فرهاد کاظمی را بعنوان سرمربی سیاه‌جامگان معرفی کردند.

*راه‌آهن همچنان تغییر می کند
باشگاه راه‌آهن تهران که در ابتدای فصل به بخش خصوصی واگذار شده بود و انتظار می‌رفت، در این تیم از تصمیمات شتاب زده پرهیز کنند در اقدامی فرهاد کاظمی را اخراج و مهدی تارتار را جایگزین وی کردند.

*آخرین اخراجی
اما آخرین اخراجی لیگ پانزدهم در هفته هشتم رخ داد. جایی که اهوازی‌ها با اخراج سیاوش بختیاری‌زاده ، علی حنطه را جایگزین کردند.

حال باید دید با این کارنامه سیاه باشگاه‌ها در تغییر مربیان،‌چند مربی می‌توانند به همراه تیم خود لیگ را به پایان برسانند؟!

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار