تربیت نیروی انسانی متخصص چالش بیمارستان‌های کشور

تربیت نیروهای متخصص در کادر بهداشت و درمان زمینه‌ساز برون‌رفت برخی از مشکلات ارائه خدمات درمان محسوب می‌شود که باید سیاستگذاران برای این مهم برنامه ریزی کنند.

کامرانی متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: در بحث بهداشت و درمان، تجهیزات کافی است اما آنچه حائز اهمیت است تربیت نیروهای متخصص است که بتواند در طرح تحول سلامت به ارائه خدمت بپردازد‌. 

عضو مرکز تحقیقات سالمند شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفت: بحث سالمندی کشور و سالمندان جامعه که بر اساس آخرین آمار بیش از 8.3 درصد جمعیت بالای شصت سال هستند نیز در سیستم بهداشت و درمان نیازمند نگاه خاص هستند. 

کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه سالمندی 
علی اکبر کامرانی عضو مرکز تحقیقات سالمند شناسی افزود: در حوزه سالمندی نیازها و مشکلات سنین 60، 75 و 99 سال به بالا با هم تفاوت دارد که این موضوع نیازمند تربیت نیروهای متخصص است زیرا مطالبات بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی در این گروه‌ها نیاز متفاوت است. 

وی ضمن اشاره به بیمارستان توانبخشی رفیده که با 18تخت فعال به ارائه خدمات می‌پردازد گفت: بیمارستان‌های عمومی کشور نیز نیازمند اهتمام تاسیس حوزه سالمندی هستند و بخش‌ سالمندی نیز نیازمند تربیت نیروهای متخصص و هماهنگی‌های بین بخشی تجمیع نیروهایی نظیر پرستاری سالمندی، طب سالمندی در این مراکز است تا بتوانیم شاهد ارائه خدمات به سالمندان کشور باشیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار