رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از دریافت جایزه برگزیده مصرف کالای فرهنگی توسط موزه اسباب بازی و عروسک کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ محسن جاوری گفت: جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با حضور معاونان فرهنگی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پروش و ریاست پژوهشکاه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران برگزار شد که موزه اسباب بازی و عروسک کاشان به دلیل احیاء اسباب بازی های سنتی و تاکید بر استفاده از شخصیت های ایرانی در بخش اسباب بازی و سرگرمی حائز رتبه اول و جایزه خود را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه امروزه تکنولوژی و فن آوری های نوین سبک زندگی مردم را دستخوش تغییرات خاص کرده و به علت دور شدن از سنت ها و آداب و فرهنگ گذشته،آسیب های اجتماعی فراوانی گریبانگر میراث فرهنگی ما شده است افزود:برگزاری این نوع جشنواره ها به غنای فرهنگی شهروندان در زمینه آموزش به فرزندان خود در یادآوری و پاسداشت میراث گذشتگان کمک قابل توجهی می کند.

مدیر موزه اسباب بازی و عروسک کاشان در ادامه نیز یاد آور شد: این جشنواره در سه بخش کتاب اسباب بازی،نوشت افزار و اسباب بازی و عروسک توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و برگزار گردید.

امیر سهرابی ادامه داد:موزه اسباب بازی و عروسک کاشان در کنار بخش نمایشگاهی خود احیاء و تولید اسباب بازی ها و عروسک های کهن به نسل جدید و کودکان را در دستور کار خود دارد.

مشاور امور کودک و نوجوان اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان تصریح کرد: هدف ما در کنار توجه به هدفمندی بازی های دیجیتال که یک ضرورت در نوع خود محسوب می شود، احیای اسباب بازی های سنتی است تا فرصت دوباره بازی کردن با این نوع اسباب بازی ها را به کودکان خود بدهیم.

امیر سهرابی،طراح و مدیرموزه نخستین اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی از سال ۱۳۸۷ طرح پژوهشی خود را درباره‌ی عروسک و اسباب‌بازی‌های مناطق مختلف ایران آغاز کرده است و در طرح پژوهشی که هنوز ادامه دارد، بخشی از عروسک‌ها ، اسباب‌بازی‌های کودکان و بزرگ‌سالان و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را مورد پژوهش قرار داده و نمونه‌هایی از آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ است.
موزه‌یاسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی » در بافت تاریخی کاشان، روبه‌روی خانه‌ی تاریخی طباطبایی‌ها در کوچه علامه فیضی قرار دارد.


انتهای پیام/س
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.