وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین پروژه مشترک بین ایران و روسیه اجرای پروژه برقی کردن خط گرمسار به اینچه برون با هزینه 1.2 میلیارد دلار است.

اختصاص 1.2 میلیارد دلار برای برقی کردن خط گرگان به اینچه برونبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،آخوندی وزیر راه و شهر سازی در حاشیه جلسه با ورزیر انرژی فدارسیون روسیه درخصوص بحث های صورت گرفته در جلسه صبح امروز بیان کرد: دراین گفتگو روابط جدیدی مطرح شد که علاوه بر حمل و نقل جاده ای، شرکت روسیه تمایل به ورود به حوزه سرمایه گذاری را نیز دارد.

وی با اشاره به121 پروژه مطرح شده با شرکت روسیه تصریح کرد: طرح ها ی متعددی در این بحث  مطرح شد که 121 پروژه 25 میلیارد یورویی از مهمترین موارد گفتگو در این جلسه است.

آخوندی در ادامه تاکید کرد:  دراین بحث ها مقرر شد یک خط اعتباری برای ایران قرار دهند و اولین پروژه مشترک بین ایران و روسیه اجرای پروژه برقی کردن خط گرمسار به اینچه برون با هزینه 1.2 میلیارد دلار مطرح شد و مقرر شدن تامین مالی برای این پروژه نیز صورت گیرد.

وی درخصوص اجرایی شدن پروژه ها گفت: درسال جاری میلادی در صدد هستیم که پروژه های جدید را به نتیجه برسانیم و این یک اتفاق جدیدی در رابطه با شرکت روسیه خواهد بود.

 وزیر راه و شهرسازی درخصوص ارتباطات ایران با روسیه گفت: کشور روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند شناخته می‌شود،  همچنین تشکیل اتحادیه اوراسیا با ۱۸۰ میلیون جمعیت که ما از طریق ارمنستان با آن هم مرز هستیم، موضوع دیگری است که اهمیت کشور روسیه را نشان می‌دهد و ما علاقه‌مندیم ارتباط تجاری را با کشور روسیه و اتحادیه اوراسیا ادامه دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، پروژه ، برقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
انتشار اوراق خزانه اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
تکمیل ترن ست برقی آمل لاریجان رودهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
ساخت خط آهن غرب کشور از ملایر تا کرمانشاه و سپس بصره عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
ساخت مترو گرمسار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
تکمیل خط آهن قزوین رشت آستارا , برقی کردن ترن ست تهران قم اصفهان
آخرین اخبار