مدیرکل جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بیش از 284 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی به ارزش 128 میلیون دلار از استان کردستان به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ کریم ذوالفقاری  گفت: تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین استان کردستان و استان سلیمانیه عراق سابقه دیرینه دارد.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست تسهیل در تعاملات اقتصادی و اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه های منعقد شده در سال های گذشته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: ارتقای تعاملات بیشتر در امور قرنطینه دامی و نباتات به سطح قابل قبول برای هر دو طرف از دیگر اهدافی است که دنبال می شود.

ذوالفقاری افزود: استان کردستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی جزو استان های برتر کشور است و در تولید گندم، سیب زمینی، توت فرنگی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و خوراک دام و طیور توانمندی های زیادی داریم.

وی گفت: در بحث تولید سیب زمینی سالانه 400 هزار تن تولید داریم که هم اکنون بیش از 60 درصد این محصول در استان برداشت شده است و در تولید گوشت مرغ نیز سالانه بیش از 70 هزار تن در 860 واحد مرغداری استان تولید می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.