ناصر عاشوری تلاش کرده‌ است در نمایش «مجلس شاه فتاح»، یک رویکرد تازه نسبت به تعزیه داشته باشد و به نظر او این اجرای صحنه‌ای، توانسته است مخاطب جوان را به سالن بکشاند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایران تئاتر؛ کارگردان نمایش «مجلس شاه فتاح» که در چهارمین جشنواره تئاترشهر، جایزه بازیگری، طراحی صحنه و لباس را دریافت کرده است، درباره نسخه تعزیه‌ای که برای نمایش انتخاب کرده‌ است، گفت: مدتی به دنبال یک متن خوب برای کارگردانی بودم و نزدیک به 6 یا 7 سال قبل، به این متن برخوردم و نظرم را جلب کرد.

او افزود: این نمایش یک نسخه تعزیه مربوط به دو قرن پیش است که سه شبیه‌خوان دارد و سه نقش و دو بازیگر این سه نقش را اجرا می‌کنند و در شیوه اجرایی به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که وجوه خیر و شر در تعزیه توسط یک بازیگر به نمایش درآید.

ناصر عاشوری گفت:‌ بیشتر مخاطبان نمایش «مجلس شاه فتاح» را قشر جوان تئاتر تشکیل داده‌اند و این اتفاق از نگاه تازه‌ای که گروه نمایش به تعزیه داشته‌است ناشی می‌شود.

عاشوری که در این نمایش به عنوان بازیگر هم حضور دارد،‌ بیان کرد: در روزهای اول تمرین به دنبال بازیگری بودم که قابلیت آواز ایرانی، تعزیه و آشنایی و پژوهش در تئاتر شرقی را داشته باشد و چون چنین بازیگری را پیدا نکردم، خودم در این نقش حاضر شدم.

او افزود: یک مشکل جدی که بعضی از بازیگران تازه‌کار در تئاتر دارند، عدم تعهد و برنامه‌ریزی است و این بی‌تعهدی در نمایش ما هم اتفاق افتاد. یکی از بازیگران نمایش پس از 5 شب از اجرای عمومی اعلام کرد که تمایلی به همکاری ندارد و من ناچار شدم، بازیگر دیگری را جایگزین کنم.

نمایش «مجلس شاه فتاح» به کارگردانی ناصر عاشوری و با بازی ناصر عاشوری و امین اکبری‌نسب هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 19 به مدت 45 دقیقه در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می‌رود.

نمایش «مجلس شاه فتاح» به کارگردانی ناصر عاشوری از چهارشنبه ۲۲ مهرماه در خانه نمایش اجرای خود را آغاز کرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار