رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت فیزیکی گاوداری 2 هزار راسی شیری سلماس به 80 درصد رسید.

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی گاوداری شیری دو هزار راسی سلماسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسمعیل کریم‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر مراحل احداث گاوداری شیری "فری‌استال" سلماس با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در حال پایان است.

کریم زاده افزود: این گاوداری به عنوان سومین واحد فری استال استان بوده و با بهره‌برداری از آن، سالانه در حدود 17 هزار تن شیر خام و 450 تن گوشت قرمز به تولیدات دامی آذربایجان‌غربی افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح قابلیت توسعه به 10 هزار راس را دارد و ایجاد کارخانه فرآورده‌های لبنی در فاز دوم و تولید شیرخشک در فاز سوم نیز ازبرنامه های قابل اجرا در این واحد تولیدی است .

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: آذربایجان‌ غربی تا پایان سال گذشته دارای 356 واحد گاوداری صنعتی به ظرفیت 18 هزار و 805 راس دام مولد بوده که این تعداد گاوداری شیری، وظیفه 15 تا 20 درصد از شیر استان را بر عهده دارد و در این باره با توجه به شرایط موجود، ایجاد گاوداری‌های شیری با ظرفیت بالا به منظور تولید شیر باکیفیت یکی از سیاست‌های مهم معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان است.

وی یادآورشد: در همین راستا تا کنون دو واحد گاوداری شیری فری استال در سطح شهرستانهای ارومیه به ظرفیت 180 و پلدشت به ظرفیت 450 راس دام مولد احداث گردیده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: گاوداری ، سلماس ، ارومیه ، شیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.