مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از اصلاح کل ساختار راه‌آهن و افزایش سهم حمل ونقل ریلی و نیز اصلاح 600 هزار موتورخانه در بخش مسکونی و تجاری خبر داد.

نصرت‌الله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بند "ق" بودجه 93 برای صرفه‎جویی در مصرف سوخت گفت: طبق بند "ق" تبصره 2 بودجه 93 شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت حدود 30 میلیارد دلار پروژه تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: حدود 22 میلیارد دلار اعتبار در شورای ملی اقتصاد به تصویب رسیده به طوری که مکانیزم‌های اجرایی آن در وزارت نفت و وزارت‌های مرتبط تعیین شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه قانون رفع موانع تولید این میزان اعتبار در شورای اقتصاد تصویب و به زودی ابلاغیه آن اعلام می‌شود.

سیفی از اجرای طرح‌های جدید در این شرکت خبر داد و گفت: طرح CHP، CNG، مرغداری‌ها، نیروگاه‌های تولید همزمان برق و آب در حال بررسی است که به زودی در شورای اقتصاد تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته حدود 50 میلیارد دلار ضایعات در مصرف سوخت داشتیم گفت: به همین منظور شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اصلاح الگوی مصرف سوخت را در بخش‎های مختلف در دستور کار خود قرارداده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح 600 هزار موتورخانه‌، 140 هزار تاکسی، جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده همچنین جایگزینی 65 هزار کامیون فرسوده و اصلاح کل ساختار راه‌آهن و افزایش سهم حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، اصلاح و جایگزینی پمپ‌های آب دیزلی از جمله این طرح‌ها هستند که برای اجرای آنها حدود 22 میلیارد دلار اعتبار هزینه خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: وزیر نفت اولویت‌های اصلی خود را برای اصلاح الگوی مصرف و زیرساخت‌های سرمایه‎گذاری و قراردادهای تیپ انجام داده و در هیأت مدیره شرکت نفت تصویب خواهد شد.

سیفی تأکید کرد: در حال حاضر زیرساخت‎ها برای سرمایه‌‎گذاری در کشور فراهم شده است و ما بعد از لغو تحریم‎ها شاهد توسعه سرمایه‌‎گذاری در این بخش خواهیم بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.