یک کارشناس بورس با تاکید بر اینکه دولت باید برای صنایع در دوران پسابرجام چاره اندیشی کند،گفت: موانع اقتصادی کشور یکی پس از دیگری درحال برطرف شدن است.

عظیم ثابت، کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این که به واسطه شرایط بین المللی کشور موانع یکی پس از دیگری درحال برطرف شدن است گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور نبود تقاضا در بازارهای اقتصادی است.

وی افزود: تا زمانی که طرف تقاضا تمایلی به ورود به بازار نداشته نباید انتظار داشت شرکت‌ها توانایی عرضه محصولات خودرا داشته و خدمات خوبی ارائه دهند.

ثابت با تاکید بر اینکه صادرات کشور تحت‌الشعاع وضعیت رکودی قرار گرفته است،افزود: از طرف دیگر بحث‌هایی در رابطه باحمایت های دولت از بازارهای اقتصادی مطرح شده که یکی از مهمترین آنها کاهش نرخ سود بانکی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو سال اخیر دولت برای کنترل تورم تمایل داشته است که نقدینگی در بانک‌ها بماند گفت: این سیاست دیگر در شرایط کنونی رکود را عمیق تر می کند.
 
این کارشناس بورس افزود: مشکلات و موانع پیش روی تولید و عدم اشتغال‌زایی مناسب ازجمله تبعات سیاست‌های پولی و مالی دولت بوده  که صنایع را در مرز ورشکستگی قرار داده و باید هرچه سریعتر برای آنها چاره اندیشی شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار