هر گونه روابط میان دختر و پسر اگر با نظارت خانواده صورت گیرد از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

افسر افشاری نادری، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دوستی با جنس مخالف باید کنترل شود، اظهار کرد: خانواده‌ها به عنوان ناظر باید از دوستی فرزندانشان با جنس مخالف اطلاع داشته باشند تا مانع خدشه دار شدن هویت جنسی طرفین شوند.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز نمی‌توان مانع چنین دوستی‌هایی شد تصریح کرد: در دنیای امروز تعاملات اجتماعی میان زن و مرد امری ضروی است و در محیط‌های کاری و تحصیلی به دفعات چنین دوستی‌هایی را شاهد هستیم بنابر این فرزندان در این گونه روابط پنهان کاری را کنار گذاشته و برای جلوگیری از آسیب‌های آن با خانواده خود به طور مستمر مشورت کنند.

این جامعه شناس ادامه داد: به طور طبیعی میل به جنس مخالف در تمام انسان‌ها وجود دارد و هدایت و کنترل آن به فرد بستگی دارد که تا چه اندازه به غرایز درونی خود مسلط بوده و از مسیر صحیح خارج نشود.

 افشاری نادری در خصوص چگونگی دوستی‌های اجتماعی گفت: داشتن رابطه همدلانه و دوستانه، یاری رساندن به یکدیگر در مسائل مختلف، قابلیت گسترش رابطه دوستانه به خارج از محل تحصیل، کار به محیطی عمومی از ویژگی‌های دوستی‌های اجتماعی هستند که با نظارت و همراهی خانوئاده بدون آسیب پذیری و سو استفاده سپری می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار