دبیر انجمن تولید کنندگان ماءالشعیر با بیان اینکه سرانه مصرف ماءالشعیر و نوشیدنی مالت هر ایرانی 4 الی 5 لیتر است گفت: 95 درصد از نیاز بازار کشور به انواع ماءالشعیر و نوشیدنی‌های مالت در کشور از طریق تولید کنندگان داخلی انجام می‌شود.

سید حمیدرضا کمال علوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هم اکنون 80 شرکت و کارخانه تولید کننده انواع ماءالشعیر و مالت در کشور فعال است گفت: میزان تولید ماءالشعیر و انواع نوشیدنی‌های مالت 2 میلیارد بطری 330 سی سی است که معادل 600 الی 700 میلیون لیتر می‌باشد.
 
وی افزود: میزان مصرف نیز در حدود 600 میلیون لیتر است و بخشی از تولیدات نیز به کشورهای اروپایی امریکای و آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
 
علوی با اشاره به اینکه سرانه مصرف نوشیدنی‌های مالت در کشوری نظیر المان در سال است  اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که میزان سرانه مصرف هر ایرانی تا انتهای سال 1400 به 10 لیتر افزایش یابد.

به گفته دبیر انجمن تولید کنندگان نوشیدنی‌های مالت از آنجایی که مردم آگاهی چندانی نسبت به خواص ماءالشعیر و نوشیدنی‌هایی بر پایه مالت ندارند از این رو سرانه مصرف هر ایرانی در حد پایینی قرار دارد.
 
وی ادامه داد: ماءالشعیر و نوشیدنی‌های مالت از مواد اولیه گیاهی دانه مالت و  رازک تهیه می‌شود که حاوی ویتامین گروه D است که برای تصفیه خون ونیز کلیه بسیار کاربرد دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار