سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان گفت: سبقت گرفتن وعقب ماندن افراد از مقام معظم رهبری را بزرگترین منکر سیاسی جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا مومنیان در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با تسلیت ایام عزای حسینی گفت: سبقت گرفتن و عقب ماندن از ولی فقیه عامل خسارت و آسیب به نظام است همانطور که این مساله در طلیعه انقلاب آسیب ها و خسارت هایی به نظام زد.

وی اظهارداشت:تبعیت از ولایت پازل نیست که برخی از قسمت های آن را کامل کرد و پذیرفت دیگر قسمت های آن را نپذیرفت.

مومنیان با تاکید بر اینکه نامگذاری متناسب دهه اول محرم با عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکرافزود: عاشورا مسیر کمال جویی، و تربیت جامعه از اصلاح تا حماسه سازی است.

به گفته وی، جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و نقش آفرینی آن کمال جویی و هدایت جامعه است.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کاشان،لزوم نگاه آسیب شناسانه و کاربردی به این فریضه سهل و ممتنع را تاکید کرد و گفت: این فریضه در حوزه کاربرد و اجرا نیاز به سعه صدر دارد و نمی توان انتظار سریع ازعمل به آن توسط فرد امرشده یا نهی شونده را داشت.

مومنیان، تسلط کامل آمر به معروف و ناهی از منکر بر احکام این فریضه و دفاع از آن، اجرای این فریضه با گشاده رویی و اخلاق حسنه، ارزیابی ظرفیت اجرای آن در زمان و مکان مناسب و سطوح مختلف جامعه، صبر و تامل و تحمل درترویج و استمرار آن را از شرایط لازم اجرای این فریضه دانست و گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر بر توجه کند که فرد مخاطب انسانی دارای تفکر، اندیشه و حسی برای انجام عمل یا ترک رفتار درست یا نادرست خود دارد.

وی، بیماری های اجتماعی را با امر به معروف و نهی از منکر درمان پذیرعنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی منکرنسخه واحد بیماری های اجتماعی است که اعمال آن در برابر افراد مختلف متفاوت است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان،با اشاره به اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکرنباید با اقدامات سطحی و بدون نیت خیرانجام شود گفت:در صورتیکه این فریضه به صورت سطحی و و بدون نیت خیراجرا شود سخیف شمرده می شود.

مومنیان در پایان تصریح کرد:نباید به بهانه امر به معروف و نهی از منکر مچ گیری شود چرا که این فریضه مقوله ای فرهنگی اجتماعی دارای ابزار خاص و متناسب آن به ویژه نشر، قلم و رسانه برای اجرا است. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.