ایجاد و تقویت رشته ایران شناسی و کرسی زبان و ادبيات فارسی با مسئولان موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه لایدن و برخی مسئولان وزارت علوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه دیدار هیأت فرهنگی وزارت علوم از مراکز دانشگاهی هلند، دکتر سیدضیاهاشمی معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم به همراه دکتر قربانی اصل رایزن علمی ایران در منطقه شنگن و دکتر حسین میرزایی رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از بخش های مختلف دانشگاه لایدن بازديد کردند.

در این بازدید ایجاد و تقویت رشته ایران شناسی و کرسی زبان و ادبيات فارسی با مسئولان موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه لایدن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنين طرفین ضمن بیان ضرورت شناسایی ظرفیت های موجود و استفاده بهینه از آنها بر لزوم برنامه ریزی جهت توسعه فعالیت های دانشگاهی و علمی فرهنگی فیما بین تاکید کردند.

هاشمی در پاسخ به درخواست موسسه مطالعات خاورمیانه در خصوص زبان وادبیات فارسی به ماموریت ویژه وزارت علوم در گسترش کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های خارج کشور اشاره کرده و ضمن تاکید برکیفیت اين کرسی ها، تبادل استاد و دانشجو را از برنامه ها واولویت های این وزارتخانه دانست.

در ادامه تبادل کتب و نسخ خطی و دیجیتال کردن آنها از دیگر موارد مورد بررسی بوده و توجه به ترجمه آثار فاخر فرهنگی درباره ایران به زبان های انگلیسی،هلندی و فارسی مورد تاکید طرفين قرارگرفت و مقرر شد زمینه های همکاری با محوریت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و هماهنگی رایزنی علمی ایران در منطقه شنگن در دستور کار قرار گیرد.

در حاشیه این دیدار هیأت ايرانی از موسسه و موزه لباس ملل واقوام جهان دیدارکرده و با مدیراين موسسه در خصوص نقش هویت ساز لباس ملل به خصوص ایران واقوام ایرانی به گفتگو پرداختند.

بازدید از کاخ صلح و قسمت های مختلف آن از جمله دیوان بین المللی لاهه و منشور حقوق بشر کورش به عنوان نماد صلح و دوستی دولت وملت ایران پایان بخش برنامه بازدید هیئت فرهنگی وزارت علوم از کشور هلند بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار