آغاز فصل برداشت زعفران تاثیر بسزایی در کاهش قیمت محصول داشته/ کاهش قدرت خرید مردم موجب کسادی پیش از پیش بازار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛صنعت کشاورزی در طی هفته گذشته شاهد تحولات بسیاری بود که مهم ترین آنها بدین شرح است:

زیان 1200 تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخم گذار گفت: در حال حاضر مرغداران بر اساس قیمت مصوب در فروش هر کیلو تخم مرغ با زیان 1200 تومانی مواجه هستند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: متأسفانه در ایام خاص بسیاری از مرغداران خارج از سیستم مرغداری اقدام به جوجه ریزی و عرضه مرغ به بازار مصرف می‌کنندکه متاسفانه این امر موجب نوسانات قیمت شده است.

در حالی که این روزها کشاورزان چشم انتظار فروش محصولات و دریافت دسترنج زحمت یکساله خود هستند،کاهش قدرت خرید بیش از پیش مردم موجب کسادی بازار میوه شده است.

عضو شورای ملی زعفران گفت: آغاز فصل برداشت زعفران تأثیر به سزایی درکاهش قیمت این محصول دربازار داشته است.

مدیر عامل اتحادیه فراورده لبنی کشور گفت: پیشنهادتاسیس بانک شیر به دولت داده شده که در صورت حمایت‌های لازم این طرح اجرایی خواهد شد.

متوسط قیمت عسل با کیفیت در سطح بازاربین کیلویی 40 الی 50 هزارتومان که بعضا در شهر خبرهایی از فروش عسل مرغوب و درجه یک به قیمت کیلویی 120 هزارتومان نیز به گوش می رسد که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است.

مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور گفت: بیماری ویروسی VHS در بین ماهیان قزل ‌آلا موجب سوء‌استفاده دلالان در واردات ماهیان کم‌ارزش شده است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار