استاندار لرستان از احداث 414 کیلومتر راه روستایی طی حدود دو سال اخیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان؛ هوشنگ بازوند گفت: همچنین از نیمه دوم 92 تا پایان سال گذشته 110کیلومتر بزرگراه به محورهای ارتباطی لرستان اضافه شده که در این راستا دست کم سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت در مجموع 524 کیلومتر راه روستایی و بزرگراه در استان احداث شده تصریح کرد: با انجام این اقدامات، تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیز 6.5 درصد کاهش یافته به نحوی که 464نفر مرگ ناشی از تصادف در سال 91 به 437 نفر رسید.

بازوند گفت: بر اساس آمار ارائه شده ، هم اکنون 38 کیلومتر از چهارخطه خرم‎آباد- کوهدشت به طول 82 کیلومتر زیر بار ترافیک قرار گرفته و 44 کیلومتر باقیمانده با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست احداث است.

وی ادامه داد: چهارخطه خرم‎آباد - نورآباد نیز 79 کیلومتر بوده که 18 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و 61 کیلومتر مابقی با پیشرفت 70 تا 75 درصد در حال انجام است.

وی افزود: هشت کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری خرم آباد - پلدختر اجرایی شده و 27 کیلومتر دیگر با پیشرفت 75 درصد در دست احداث بوده و مابقی آن در دست مطالعه است .

استاندار لرستان با اشاره به اینکه چهارخطه خرم‎آباد-بروجرد به طول 180 کیلومتر کامل اجرایی شده گفت: در مجموع برای احداث و تکمیل چهارخطه‎های استان 400میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بازوند با بیان اینکه توسعه راههای ارتباطی استان از زیرساختهای مورد نیاز سرمایه گذاری در استان است اظهار داشت: ابلاغ راه آهن خرم آباد - دورود - اندیمشک به طول 114 کیلومتر وشش هزار میلیارد ریال در 31 فروردین ماه پارسال با قرارگاه خاتم الانبیا تنظیم شد و هم اکنون فعال بوده و راه آهن الیگورز اصفهان نیز در یک قطعه فعال است.

بازوند با اشاره به اینکه طرح سطوح پروازی فرودگاه با هشت زیرمجموعه اجرا می شود گفت: تطویل باند به طول 420 متر انجام شده و توسعه پارکینگ فرودگاه با بهسازی 18 هزار متر مربع زمین انجام می گیرد.

وی افزود: در این راستا 11 هزار متر مربع زمین به پارکینگ فعلی افزوده شده که بتوان همزمان پنج هواپیما را در پارکینگ پذیرش کرد.

انتهای پیام / ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.