استاندار اصفهان گفت: اصفهان باید موزه علوم و فنون پیشرفته و كاملی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در صدوپنجمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان كه در موزه علوم و فنون آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: احداث موزه علوم و فنون اقدام جالبی است و در درك بهتر علم و دانش و آنچه كه به صورت نظری برای دانش آموزان در مقاطع مختلف ارائه می شود، می تواند بسیار موثر باشد.

رسول زرگرپور اضافه كرد: شان استانی مانند اصفهان كه قرار است كریدور علم و فناوری در آن ایجاد شود این است كه یك موزه علوم و فنون پیشرفته و كاملی را داشته باشد.

وی تصریح كرد: در این جلسه مقرر گردید نهادهای مختلفی كه می توانند در این رابطه مشاركت داشته باشند با همكاری یكدیگر پایه گذار موزه ی علوم و فنونی كه در شان استان اصفهان و مردم با فرهنگ این استان است، باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینكه ایجاد این موزه برنامه ای بلند مدت ولی كاملا ضروری خواهد بود، گفت: اعتبارات لازم برای تجهیز و تكمیل این موزه نیز در بودجه ی امسال و سال آینده پیش بینی خواهد شد.

زرگرپور با اشاره به اجرای كامل طرح تحول نظام آموزش و پرورش برای اولین سال گفت:‌ بعد از گذشته یكماه این طرح به خوبی و بدون مشكل در حال اجراست ونشان می دهد كه اگر طرحی به صورت كاملا سنجیده و برنامه ریزی شده باشد به خوبی اجرا می شود.

وی اضافه كرد: بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز استان امسال بدون هیچ گونه نگرانی و دغدغه و با آرامش و امنیت به سر كلاس ها رفتند و این كار بزرگ را به مسئولان مربوطه تبریك می گوییم.

مدیر ارشد استان در ادامه به ۸ آبان روز بسیج دانش آموزی اشاره كرد و اظهارداشت: كلید واژه ی و دروازه ی ورود به بسیج، بسیج دانش آموزی است و در حال حاضر از حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز استان بیش از ۳۲۰ هزار نفر از آنان تحت پوشش بسیج هستند و امكان اینكه رشد بیشتری داشته باشد وجود دارد. 

رسول زرگرپور تصریح كرد: فعالیت های خوبی در قالب بسیج دانش آموزی و در بخش های مختلف امیدان، پویندگان و پیشگامان انجام شده است كه این بخش ها می تواند توسعه ی بیشتری نیز داشته باشند و باید بسیج دانش آموزی و اردوها و برنامه های این بخش تقویت شود. 

وی به نقش موثر صداو سیما در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برنامه ها و طرح های بسیج اشاره كرد و افزود: این امر امروز بشدت احساس می شود و صدا و سیما در ارتباط با فرهنگ سازی باید نقش خود را به بهترین شكل ایفا نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینكه استان اصفهان به عنوان پایلوت كشور در ایجاد رده ی امیدان تعیین شده است،گفت: شورای فرهنگی بسیج دانش آموزی استان رتبه ی دوم را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان در ادامه بر مساعدت فرمانداران در برگزاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای تاكید كرد و اظهارداشت: شعار تحصیل، تهذیب و ورزش برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است و شركت دانش آموزان در المپیادهای ورزشی موجب نشاط و شادابی در كنار تحصیل آن ها خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.