مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ساری با تاکید بر اینکه گام اول در مبارزه با آفات درختان میوه، شناسایی نوع آفت است گفت: اگر شناخت ما از نوع آفت دقیق باشد، گام بعدی مبارزه با آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  طهمورث قاسم نژاد افزود: عدم شناخت آفات و انتخاب اشتباه نوع سم و زمان مناسب برای سمپاشی، کارایی مبارزه را کاهش می دهد.

مدیر جهاد كشاورزي شهرستان ساری گفت: مهمترین انواع آفات درختان مرکبات، شته ها، مینوز، کنه نقره ای و قرمز، بالشتک مرکبات، شپشک ستاره ای، سپردار واوی و الفی، سپردار قهوه ای، شپشک نرم تن، شپشک آردآلود، شپشک استرالیایی و مگس میوه مدیترانه ای است.

قاسم نژاد افزود: سمپاشی عمومی بصورت تابستانه معمولا از 20 خرداد تا 10 تیر ماه با مصرف حشره کش، روغن ولک به میران 3 تا 5 لیتر در هزار و در صورت نیاز کنه کش، سمپاشی زمستانه با روغن ولک به میزان 12تا 15 لیتر در هزار و در صورت نیاز همراه با کنه کش از 10 تا 25 اسفند قبل از متورم شدن جوانه ها و سمپاشی موضعی در شهریور ماه تنها برای درختانی که آلوده هستند از حدود تاریخ 10 شهریور تا 10 مهر ماه بوسیله روغن ولک به میزان 5 تا 7 لیتر در هزار همراه با حشره کش صورت می گیرد.

وی به باغداران توصیه کرد برای خرید سموم حتما از فروشگاه های سموم کشاورزی فاکتور خرید اخذ و در فاکتور تاریخ خرید و تاریخ تولید و شماره بچ یا پارت نوشته شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: شته ، بلا ، جان ، درختان ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.