ریشه ها سخت ترانسفر می شوند

ماجرای انتقال تیم‌های فوتبال به شهرستانها یکی از دغدغه‌های همیشگی فوتبال دوستان به شمار می‌آید که در چند سال اخیر کاهش یافته است.

ریشه ها سخت ترانسفر می شوند به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتقال تیم های فوتبال شهرستان ها چند سالی باب شده است اما با سقوط تیم‌های پاس همدان و پیکان قزوین به رقابت‌های لیگ دسته اول، انتقادها از این طرح شکست خورده به اوج خود رسید.
 
قدرت سیاسی و رایزنی‌های غیر فوتبالی شهرستان های متقاضی در انتقال تیمها به شهرستان ها مهم و تاثیر گذار است.
 
آنها با استفاده از ارتباط پشت پرده و جلسات متعدد نظر مسئولان را برای انتقال تیم به شهرشان را جلب می کنند.
 
به هر حال با وجود انتقادهایی که برخی از اهالی فوتبال از انتقال یک تیم به شهرستان می‌کردند، بالاخره گوش شنوایی پیدا شد تا مانع این انتقال ها شود. 

پاس تهران یک تیم ریشه دار بود که با انتقالش به همدان شرایط نامناسبی پیدا کرد و به لیگ دسته یک سقوط کرد و تاکنون هم نتوانسته به لیگ برتر صعود کند.
 
تیم فوتبال سایپا هم یکی از تیم هایی بود که از تهران به کرج انتقال یافت تا شهرستان البرز هم صاحب یک تیم فوتبالی شود. این تیم بعد از چند سال حضور در کرج به تهران بازگشت تا فعالیتش را در پایتخت ادامه تیم صبا باتری هم بعد از انتقالش به قم نامش به صبای قم تغییر یافت این تیم با اینکه به قم انتقال یافت اما محل تمریناتش در تهران است.
 
به هر حال سریال انتقال تیم‌ها به شهرستانها تا جایی ادامه یافت که قرار بود نفت تهران هم به اراک منتقل شود اما با تلاش برخی از اهالی فوتبال این انتقال صورت نگرفت.
 
به هر حال موضوع انتقال تیمها به شهرستانها بهانه ای شد تا نظرات نمایندگان مجلس را جویا شویم.
 
حسینی: من پیشنهاد انتقال تیمها به شهرستانها را دارم
 
سید هادی حسینی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره این مطلب گفت: من پیشنهاد انتقال باشگاه‌های تهرانی به شهرستان را دادم و اجرایی هم شد اما در حال حاضر خلاف طرح اجرا می شود.
 
همچنین در ادامه عنوان کرد: تیمی برای حضور در شهرستان باید دارای اقتصاد مناسب باشد اما اگر قرار است دولت  از این تیم‌ها حمایت کند بهتر است که این انتقال صورت نگیرد.
 
وی تصریح کرد:صبا در حالی به قم انتقال یافت که شهر قم هنوز ظرفیت حضور یک تیم فوتبال را نداشت اما علاقه و فعالیت خود نیکخو مدیر کل تربیت بدنی قم این اتفاق رخ داد.
 
پایگاه‌های استعدادیابی باید تشکیل شود
 
حسین گروسی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: من مخالف انتقال تیم‌ها به شهرستانها هستم معتقدم که استعدادیابی باید در شهرستانها صورت بگیرد و تیمهای شهرستانی در لیگ‌های دسته دو و سه تشکیل شوند و بعد از چند سال به لیگ برتر راه یابند.
 
وی درباره تلاش برخی از نمایندگان برای انتقال تیم‌ها به شهرستان گفت: با انتقال تیم‌ها به شهرستان مشکلی حل نمی‌شود، همچنین فشار سیاسی برای انتقال تیم‌ها درست نیست.
 
عضو فراکسیون ورزش مجلس عنوان کرد: اگر مسئولان قصد دارند استعدادیابی کنند بهتر است این کار در شهرستانها انجام دهند، معتقدم استعدادیابی باعث می شود که تیم ملی هم قدرتمند شود.
 
گروسی تصریح کرد:مسئولان ورزشی از استعدادیابی غافل شدند درصورتی که آنها می توانند استعدادها را در شهرستانها شناسایی و تیم‌های شهرستانی را پایه ریزی کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال مسئولان ورزش یابد پایگاه‌های استعدادیابی در شهرستانها تشکیل دهند تا بهترین بازیکنان به لیگ برتر راه یابند.
 
انتقال تیم‌ها به شهرستان اشتباه تری اقدام بود
 
حسن زمانی، رئیس کارگروه نظارت مجلس بر خصوصی سازی سرخابی‌ها گفت: انتقال تیمها به شهرستانها یکی از اشتباه ترین کارهایی بود که مجموعه ورزشی کشور انجام داد من مخالف چنین اقداماتی هستم.
 
زمانی در ادامه عنوان کرد: تیمی مثل پاس قهرمان جام باشگاه های آسیا بود که با انتقالش به همدان وضعیت نامناسبی پیدا کرد سقوط یک تیم ریشه دار به لیگ پایین تر ظلم است.
 
عضو فراکسیون ورزش گفت: انتقال تیمها به شهرستان کار کارشناسی شده و منطقی نبوده و یک کار احساسی انجام شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر کسی می تواند در شهرستان تیم درست کندو تیم بومی شهرش را به میدان مسابقه بفرستد، معتقدم تیم غیر بومی نمی‌تواند در لیگ‌های فوتبال موفق باشد.
 
به هر حال صحبت های نمایندگان محلی نشان داد که آنها هم با این طرح مخالف بودند اما کماکان برخی از افراد هنوز هم این پیشنهاد را ارائه می دهند. 

**برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار