مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اردبیل گفت: در 6 ماهه امسال بیش از 104 مورد کالا و محصولات غیراستاندارد در این استان شناسایی و از مسیر عرضه و مصرف خارج شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم علایی در نشست واحدهای نمونه استاندارد با استاندار اردبیل اظهار کرد: ما در سالجاری تصمیم گرفتیم تا با کالاهایی که بدون نشان استاندارد وارد بازار مصرف می‌شوند، برخورد کرده و اجازه ورود آنها را ندهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 320 واحد تولیدی در استان اردبیل تحت پوشش نظارت‌ها و ارائه خدمات استاندارد هستند، گفت: ما در طول سال به صورت مستمر و متناوب این واحدها را به همراه 815  محصول تولید شده مورد رصد و بررسی قرار می‌دهیم تا از نشان استاندارد برخوردار باشند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل، فعالیت هشت آزمایشگاه مرجع را به صورت تخصصی و غیردولتی در همکاری با استاندارد یادآور شد و گفت: ما در سالجاری موفق شدیم در نیمه اول سال 750 مورد نمونه‌برداری انجام داده و بیش از 300 بازدید فنی را از تولید محصولات مصالح ساختمانی انجام دهیم.

علایی، اعطای نشان استاندارد اجباری و تشویقی را به واحدهای تولیدی و صنعتی به همراه واگذاری بخش عمده‌ای از کارهای استاندارد به بخش غیردولتی را یادآور شد و افزود: ما در قالب اجرای اصل 44 و برون سپاری کارها، پنج آزمایشگاه مصالح ساختمانی، دو آزمایشگاه واردات و صادرات و 10 آزمایشگاه را در زمینه صنایع غذایی به بخش غیردولتی واگذار کردیم.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر بیش از یک‌هزار و 68 پروانه استفاده از نشان استاندارد صادر شده که این میزان روند کاهشی داشته و دلیل آن نیز رکود بازار تولید و عرضه محصولات بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.