تیم ملی فوتسال ایران در حالی مقابل ایتالیا تن به شکست داد که با حملات بسیار زیاد این تیم را در خانه اش تحت فشار گذاشت.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم های ملی فوتسال ایران و ایتالیا در دیداری دوستانه در شهر فلورانس ایتالیا به مصاف هم رفتند. در این دیدار که به فاصله هفت سال از دیدار به یادماندنی ایران و ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۸ برگزار می شد تیم ایران با ترکیب اولیه علیرضا صمیمی ، محمد طاهری ، علی اصغر حسن زاده ، حسین طیبی و حمید احمدی وارد زمین شد.
در دقایق ابتدای تیم ایتالیا توانست با قطع توپ بازیکن ایران در موقعیتی دو به تک توسط مرلیم به گل اول دست یابد. در ادامه تیم ایتالیا موقعیت داشت تا اختلاف را به دو برساند اما بازی یک بر صفر ماند تا ایرانی ها به سمت دروازه ایتالیا حمله ور شوند . در این دقایق بارها ملی پوشان ایران با لباسهای سفیدرنگ خود فرصت داشتند تا دروازه لاجوردی پوشان ایتالیا را بگشایند اما هر بار عکس العملهای خوب استفان مامارلا دروازبان نامدار ایتالیا مانع از گلزنی شد. همچنین تیم میزبان هم چند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کرد که فرصت های آنان هم به گل تبدیل نشد تا بازی در پایان نیمه اول با حساب یک بر صفر به سود ایتالیا به پایان برسد.

 در آغاز نیمه دوم دو تیم با ارائه بازی هدفمند سعی در تحت فشار گذاشتند حریف داشتند و با تعویضهای فراوان به دنبال رسیدن به دروازه رقیب بودند. این جدا بدون زدن گل ادامه یافت و موقعیت های خطرناک دو تیم به هر شکل ممکن رفع شد. تا انجا که مامارلا در یک صحنه دو بار واکنش نشان داد و ایران را ناکام گذاشت. پس از آن شوت طیبی به تیر دروازه ایتالیا برخورد کرد اما به گل تبدیل نشد. همچنین در دقیقه ۱۲ نیمه دوم همکاری اسماعیل پور و حسن زاده موقعیت بسیار خوبی را نصیب احمدی کرد که با بی دقتی از دست رفت.

فشار تیم ایران در دقایق پایانی هر لحظه افزایش می یافت. پاس هوشمندانه مهدی جاوید، فرهاد توکلی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این توپ هم از دست رفت تا بازی در فاصله ۵ دقیقه به پایان همچنان با نتیجه یک بر صفر ادامه یابد. در دقایق پایانی خیمه سنگین ایران روی دروازه ایتالیا ،‌یکی از قدرتهای برتر جهان فوتسال ادامه یافت اما ملی پوشان موفق به زدن گل تساوی نشدند. البته ایتالیایی ها هم در ضدحملات خطرناک نشان دادند که با درخشش تا ثانیه های پایانی صمیمی مقابل این ضدحملات مقاومت کرد اما در فاصله ۴ ثانیه به پایان بازی تیم میزبان در یک حمله خطرناک توسط فرهاد توکلی به گل دوم برسد. در نهایت بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.
هرچند تیم ایران در این بازی بازنده بود اما ارائه این نمایش نزدیک در خانه ایتالیا امیدوار کننده بود و می توان گفت تیم ایران با حملات پرتعدادش شایسته این شکست نبود. اما شکست این چنینی در دیدارهای دوستانه می تواند به افزایش تجربه بازیکنان کمک کند.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار