رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغالزایی و اعطای تسهیلات به مشاغل کوچک خانگی زودبازده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باگشاه خبرنگاران جوان از یاسوج پرویز فتاح  در بازدید از نمایشگاه توانمندی های مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال پرداخت وامهای کلان نیست، افزود: هدف کمیته امداد از پرداخت تسهیلات، اشتغالزایی وخودکفایی جامعه هدف است.

وی اظهارکرد: با توجه به راست آزمایی از طریق نهادهای نظارتی کمترین معوقات بانکی با 1/8 درصد مربوط به طرح های کمیته امداد است.

فتاح تصریح کرد: با اعطای وامهای خودکفایی سالانه بیش از یکصد هزار نفر از مددجویان از چرخه حمایت خارج و خودکفا می شوند.

وی عنوان کرد: وامهای خودکفایی با نظارت کارشناسان به کسانی که صلاحیت لازم را دارند پرداخت می شود.

فتاح ابراز داشت: هم اکنون 4/5 میلیون مددجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تاکنون 25 هزارو266 طرح اشتغالزایی در این استان اجرا شده است.

سید غلامرضا متقی افزود: کمیته امداد استان هم اکنون 11 هزار و 427 طرح را نظارت می کند.

وی تعداد مددجویان آموزش دیده را 43 هزار و 793 نفر ذکر کرد و گفت: شش هزار و 94 خانوار مددجو از طریق طرح های اشتغالزایی تا پایان سال 93 توانمند شده اند.

*طرح برجام عزت ایران را در عرصه بین المللی ارتقا داد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: طرح برجام عزت ایران اسلامی را در عرصه بین المللی بیش از پیش ارتقا داد که موفقیت ارزنده ای محسوب می شود.

سید پرویز فتاح در دیدار با امام جمعه یاسوج افزود: این طرح مهم پوزه استکبار جهانی از جمله آمریکا را به خاک مذلت کشاند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی در عرصه فرهنگی و نظامی در جهان مطرح است و پس از مذاکرات هسته ای با کشورهای عضو گروه 1+5 نیز در زمینه سیاسی توفیق های متعددی کسب کرد.

فتاح اظهار کرد: تمام مشکلات کشور از جمله در زمینه اقتصادی با همت مردم و مسوولان اجرایی قابل برطرف شدن است.

وی عنوان کرد: برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور باید به مقابله با فقر رفت و آن را به طور کامل ریشه کن کرد.

فتاح ابراز داشت: تحریم های اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی کمرشکن بود اما به لطف الهی، تدبیر مسوولان اجرایی و مقاومت مردم این توطئه شوم خنثی شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: سیاست و نگاه اصلی کمیته امداد ریشه کنی فقر در جامعه با توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان و خروج تدریجی آنان از زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

فتاح گفت: رویکرد اصلی دولت یازدهم و مسوولان اجرایی کشور حمایت جدی و همه جانبه از محرومان است.

وی بیان کرد: خدمت رسانی به نیازمندان و قشرهای آسیب پذیر جامعه مایه افتخار و نوعی توفیق الهی است.

امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار با تسلیت ماه محرم، گفت: ملت ایران با تاسی از قیام امام حسین (ع) در برابر ظالمان و مستکبران جهان مقاومت کرده و در مقابل تحریم ها و تهدیدهای دشمنان ایستادند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی افزود: امام خمینی (ره) با پیروی از سرور و سالار شهیدان توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانده و معجزه قرن را رقم بزند.

وی بیان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اثبات حقانیت دین مبین اسلام ملت ایران نیز به الگویی برای مسلمانان جهان تبدیل شده اند.

حسینی اظهار کرد: ایران در مذاکرات هسته ای با کشورهای عضو گروه 1+5 نشان داد که می توان در برابر استکبار جهانی از جمله آمریکا ایستاد و این جزو برکات مهم پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: تاسیس کمیته امداد از مهمترین اقدامات امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که با هدف کمک به نیازمندان و رفع محرومیت در کشور انجام شد.

حسینی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگونه امکانات و یا زیرساخت رفاهی نداشت و تمام پیشرفت های این استان در زمینه های مختلف پس از پیروزی انقلاب کسب شده است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن منابع خدادادی و ظرفیت های چشمگیر محروم مانده و چندان توسعه نیافته است.

حسینی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد ولایتمدار و صددرصد شیعه هستند و در زمینه شرکت در دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور در انتخابات و راهپیمایی ها رتبه های برتر کشور را دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست بانکها با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: این استان با وجود برخورداری از مواهب الهی متعدد همچنان از محرومیت و توسعه نیافتگی رنج می برد.

سید موسی خادمی افزود: به دلیل وجود محرومیت و نرخ بالای بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد می طلبد که مسوولان اجرایی کشور بویژه نهادهای امدادرسان از جمله کمیته امداد توجه خاصی نسبت محرومیت زدایی از این استان داشته باشند.

وی با اشاره به برخورداری جمعیت 90 هزار نفری این استان از حمایت کمیته امداد و نیازمند حمایت بودن شمار دیگری از خانوارهای این استان به امداد رسانی، برلزوم اجرای دوطرح بزرگ اقتصادی و اشتغالزا از سوی کمیته امداد دراین استان تاکید کرد.

بیش از 20درصد از جمعیت 650هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد ازحمایت کمیته امداد برخوردار است و این استان دارای نرخ بیکاری حدود 16درصد است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.