رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد حمایتی تا پایان سال جاری با کمک سیستم بانکی کشور بیش از 120 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باگشاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز فتاح در نشست شورای بانک های کهگیلویه وبویراحمد افزود: این در حالی است که با همکاری دولت و افزایش منابع ،کمیته امداد امام (ره) نیز ظرفیت و توانایی به مراتب بیشتری برای ایجاد اشتغالزایی خواهد داشت. 

وی عملکرد کمیته امداد استان کهگیلویه وبویراحمد در جذب منابع و ایجاد فرصت های شغلی را موفقیت آمیز و مثبت ارزیابی کرد و گفت: میانگین جذب از سوی سیستم بانکی در کشور حدود 90 درصد بود در صورتی که در این استان بیش از 110 درصد گزارش شده است. 

وی با اشاره به راستی آزمایی و بررسی های کارشناسی از سوی برخی نهادهای نظارتی و نیز سیستم بانکی از طرح های اشتغالزایی کمیته امداد در سطح کشور ، گفت: گزارش ها تاکنون از رضایتمندی و موفقیت آمیز بودن طرح ها حکایت دارد. 

فتاح میزان موفقیت طرح های اشتغالزایی در سطح کشور از سوی کمیته امداد را بیش از 80 درصد اعلام کرد و افزود: میزان معوقات و بدهی های متقاضیان با توجه به بررسی های انجام شده نیز کمتر از 1.8 درصد بوده است. 

وی رویکرد اساسی کمیته امداد امام (ره) را نیز توانمند سازی و افزایش منابع برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی اعلام کرد و افزود: یکی از مهمترین راهکارهای مهم برای جلوگیری از نفوذ و تولید فقر و محرومیت در کشور نیز تکیه بر همین راهبرد است. 

فتاح اظهار کرد: سیاست کمیته امداد برای کمک به مددجویان یک نگاه ترحم آمیز نیست زیرا این مهم از نظر نظام و حکومت اسلامی امری مطرود به شمار می رود. 

وی با بیان اینکه نباید مددجویان و جامعه هدف نهادهای حمایتی را افرادی بیچاره، درمانده و فقیر قلمداد کرد، گفت: افراد و انسان های بزرگی در طول تاریخ از درون همین اقشار به جایگاه رفیع انسانیت رسیدند که شهید رجایی نیز بهترین مصداق در این راستا بود. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.