استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش مهم کمیته امداد در اشتغالزایی گفت: فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی کمیته امداد برای توسعه و پایداری بیشتر باید بصورت زنجیروار دنبال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باگشاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید موسی خادمی در جلسه کمیته امور بانک ها با حضور رییس کمیته امداد کشور با اشاره به فقر و محرومیت تاریخی کهگیلویه وبویراحمد افزود: این استان به دلیل شرایط خاص جفرافیایی و کوچک بودن یک پایلود خوب برای فعالیت ها و طرح های اشتغالزایی کمیته امداد محسوب می شود.

وی با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز کمیته امداد در اجرای طرح های اشتغالزایی اظهارکرد: 80 درصد طرح های کمیته امداد منجر به ایجاد فرصت های شغلی شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد : این استان به دلیل بیکاری و فقر بالا همچنان از استان های هدف برای امداد و خدمت رسانی بیشتر از سوی تمامی دستگاهها بویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

خادمی افزود: کهگیلویه وبویراحمد استان مستعدی است و حرکت های اقتصادی حتی کوچک در آن نمود و اثر گذاری بزرگی دارد و در عین حال جبران محرومیت های این استان نیازمند امداد رسانی بیشتر کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه با چند کار اقتصادی می توان در چنین استان کوچکی تحرک بوجود آورد، از رئیس کمیته امداد امام(ره) کشور خواست، برنامه های خوب اقتصادی این نهاد در زمینه توانمندسازی مددجویان را در کهگیلویه وبویراحمد به صورت ویژه اجرا کند.

استاندار تصریح کرد: با توجه به شرایطی که کهگیلویه وبویراحمد دارد، اولین انتظار این است، کمک و حمایت های نظری ومالی در رابطه با اشتغال های پراکنده در قالب های سازماندهی شده با ایجاد زنجیره تولیدی در استان تعریف و در این رابطه منابع ای در کشور برای آن در نظر گرفت شود.

خادمی اظهار داشت: برای تحقق و به سرانجام رساندن چنین برنامه ای این استان هم آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را دارد.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد، دومین انتظار مردم و مسولان کهگیلویه وبویراحمد از مجموعه کمیته امداد حضرت امام(ره) کشور، سرمایه گذاری در حداقل دو مورد طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی دراین استان برای جبران محرومیتهای این بخش است.

خادمی تصریح کرد: اگرچه رویکرد عمده فعالیت های کمیته امداد امام(ره) خدمات رسانی به قشری خاص است اما در جایی که انبوهی از مشکلات و محرومیت ها وجود دارد، موضوع متفاوت است و نیازمند توجه ویژه است.

خادمی با بیان اینکه در طرح های مختلف بخصوص کشاورزی و دامداری بیکاری پنهان محسوس است تصریح کرد: راه اندازی یک مجتمع بزرگ اقتصادی از سوی کمیته امداد که بتواند سایر مشاغل را نظارت کند، لازم است.

وی با اشاره به آمادگی استانداری با کمیته امداد در راستای راه اندازی یک مجتمع تولیدی بزرگ بیان کرد: این مجتمع تولیدی علاوه بر سود دهی اقتصادی برای کمیته امداد زمینه اشتغالزایی جامعه هدف را نیز فراهم می کند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورا اسلامی با اشاره به سطح درآمد پایین مردم گفت: فقر آشکار و پنهان دو معضل بزرگ این استان هستند.

غلام محمد زارعی با تاکید بر نظارت مستمر بر طرح های کمیته امداد افزود: باید آموزش های لازم در زمینه بازاریابی محصولات برای متقاضیان نیز فراهم شود.

زارعی اظهارکرد: می طلبد کمیته امداد پس از خودکفا شدن مددجویان برای توسعه و اشتغالزایی پایدار از آنها حمایت کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به خودکفا شدن بیش از 6 هزار خانوار در سطح استان گفت: با اجرای یکهزارو 127 طرح تعداد خانوار خودکفا به هفت هزارو 200 خانوار تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.

غلام رضا متقی افزود: 43 هزارو 800 نفر آموزش های لازم را در راستای طرح های اشتغالزایی تاکنون در سطح استان فرا گرفته اند.

وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 میلیارد ریال اعتبار به 608 طرح اشتغالزایی در سطح استان پرداخت شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.