یزد؛

ورود بخش غير دولتی به حوزه ساماندهی امور سالمندان یزد

معاون سياسي، امنيتی و اجتماعی استاندار گفت: ورود بخش خصوصی، غيردولتی و سازمانهای مردم نهاد به حوزه سالمندان می تواند تاثير مهمی در رفع مشكلات سالمندان استان داشته باشد.

به گزارشخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ محمدعلی طالبی گفت: به دلیل گستردگی مسائل و مشكلات جامعه سالمندی يك يا دو دستگاه خاص نمی توانند به رفع مشكلات سالمندان استان بپردازند بلكه برای رفاه بيشتر سالمندان بايد تمام دستگاههای مرتبط به همدلی، تعامل و همكاری در اين زمينه بپردازند. 

 طالبی با بيان اينكه آمار نشان می دهد هرساله جمعيت سالمندی كشور و استان رو به افزايش است، افزود: جلوگيری از آسيب ها و تهديد هايی كه در اين رابطه وجود دارد مسئوليت مهمی برعهده ما می گذارد كه باید با يك مديريت هماهنگ بخشی از اين تهديد ها را به فرصت تبديل كنيم. 

وی ادامه داد: اگر افراد آموزش ديده، سالم و پويا وارد جامعه سالمندی شوند می توانيم نهايت استفاده را از پويايی و تجربه آنها برای باروری فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشيم. 

طالبی تصريح كرد: بايد برنامه ريزی دستگاههای مختلف به گونه ای باشد كه سالمندان احساس اينكه فردی اضافی درجامعه هستند را نداشته باشند و اين قشر از جامعه در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی احساس نشاط و پويايی کنند. 

وی در پايان سخنان خود اظهار اميدواری كرد: برنامه ها تدوين شده توسط شورای ساماندهی امور سالمندان و بهزيستی كشور در قالب برنامه ششم توسعه جايگاه مناسب خود را پيدا كند و مصوبات شورای ساماندهی امور سالمندان استان از جمله تاسيس بنياد فرزانگان، پارك ويژه سالمندان و ارائه كارت منزلت به اين قشر از جامعه در آينده ای نزديك اجرايی شود تامسئولان استان بتوانند خدمات مناسب تری به جامعه سالمندان ارائه دهند. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: سالمندان ، سلامت ، تحقق ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.