رئیس دادگستری کل استان تهران گفت:پرونده‌های پیچیده که در سایر استان‌ها ظرفیت و قابلیت بررسی آن وجود ندارد به استان تهران احاله می‌شود.

اسماعیلی: احاله پرونده‌های سنگین و پیچیده به استان تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیلی رئیس دادگستری کل تهران در شورای اداری استان تهران که امروز در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی کشور برگزار شد با اشاره به شاکله‌های اصلی دادگستری استان ،اظهارکرد: دادگستری استان تهران یعنی محاکم تجدیدنظر، کشوری، دادگاه‌های حقوقی، خانواده، عمومی و انقلاب که مجموعه اینها دادگستری کل استان تهران را تشکیل می‌دهد ، همچنین این مجموعه در 15شهرستان و 9بخش در احقاق حق،رفع ظلم و اجرای قانون خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: یک ششم پرونده‌های کشور را استان تهران رسیدگی می‌کند اما ماهیت پرونده‌ها با استان‌های دیگر متفاوت است و رسیدگی پرونده‌های مقامات تا پرونده‌های ملی و بین‌المللی و سنگین پیچیده که در استان‌های دیگر قابلیت و ظرفیت رسیدگی به آن‌ها ندارد به تهران احاله می‌شود.

رئیس دادگستری کل استان تهران در ادامه تصریح کرد: پرونده‌هایی وجو دارند که دارای شکاک و ارباب رجوع متفاوتی هستند و گاهی شاکی این پرونده‌ها به 21هزار نفر می‌رسد و افتخار ما این است که توانستیم در سال گذشته 45پرونده حقوق تضییع‌شده شهروندانمان توسط آمریکا را رسیدگی کنیم و همچنین 140 پرونده در معرض رسیدگی قرار دارد که از ناحیه رژیم سلطه‌گر آمریکا ستم دیده‌اند و پرونده‌ جدیدمان نیز مربوط به فاجعه منا است که قطعاً رسیدگی به این پرونده آثار و برکات فراوانی را خواهد داشت.

اسماعیلی یادآور شد: 60درصد ساختمان‌های دادگستری استان استیجاری، امانی و اغلب نامتناسب است و تفاوت آن با سایر ادارات این است که ادارات استان تهران تحت شعاع وزارتخانه هستند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ستاد قوه قضاییه برای ما نقش راهبردی، برنامه‌ریزی و نظارت دارد و وظیفه ما خدمت به مردم، حفظ و حراست از بیت‌المال، نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب است که این حوزه‌ها علاوه بر دانش و تخصص نیازمند آگاهی‌های حقوقی هستند اما ادارات حقوقی فعال، پویا، و همه‌جانبه‌نگر نیستند و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند و حوزه بیت‌المال یکی از مظلوم‌ترین نهادهای حاکمی است چون متجاوزان به بیت‌المال کاملا متفاوت با متجاوزین دیگر است.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید در عرصه‌های حقوقی دخالت کنند ،خاطرنشان کرد: در حوزه‌ بانک‌ها، وام‌ها و تسهیلات باید قراردادهای حقوقی وجود داشته باشد کما آن که ما در دوره نفوذ دشمن هستیم و نباید شاهد آن باشیم تا امثال جیسون رضاییان در قابل خبرنگار در نظام حقوقی ما نفوذ کنند و اگر مدیران در این حوزه دخالت کنند چنین اتفاقاتی نمیفتد.

اسماعیلی در پایان افزود: با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک می‌شویم باید مواظب سوءاستفده از بیت‌المال در فعالیت‌های انتخاباتی باشیم تا انتخابات بدون عیب و نقص، سالم و پرشور در اسفندماه برگزار شود و در برابر تخلفات اهل اغماض نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار