رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی با کسانی که فضای جامعه را هنگام انتخابات ملتهب کنند و کار غیر اصولی انجام دهند، با جدیت برخورد می‎کند تا پاسخگوی اعمال غیرقانونی خود باشند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ،احمدعلی انجمروز در نشست مطبوعاتی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: دو انتخابات بزرگ مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال‌جاری برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه آرا و نظرات مردم بنا شده است، بیان داشت: هر حکومتی که اساس آن مردم باشند، قطعاً پایدار است، اما در صورتی که خود را تافته جدا بافته بداند به موفقیتهای لازم دست پیدا نمیکند.

انجمروز رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی را همراهی مردم ذکر و تصریح کرد: دشمنان ایران در تمام ادوار گذشته در پی اخلال و تشنج در فضای انتخابات بودند و آن را بهترین موقعیت برای سوء استفاده خود قرار میدادند.

وی با تأکید بر همکاری رسانهها در برگزاری انتخاباتی آرام و سالم افزود: با توجه به اینکه رسانهها و مطبوعات نقش بزرگی در امنیت و آرامش فضای جامعه در هنگام انتخابات ایفا میکنند، باید در این راستا قلم بزنند.

انجمروز عنوان کرد: رسانهها باید هوشیار باشند تا در بحبوحه انتخابات بازیچه دست عوامل داخلی دشمن قرار نگیرند و با دامن زدن به حواشی و بزرگنمایی آنها به طور ناخواسته در راستای ضربه زدن به نظام حرکت نکنند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت ادامه داد: همچنین خبرگزاریها و مطبوعات میتوانند، زمینه حضور حداکثری مردم را در عرصه انتخابات فراهم کنند و ارتباط بین مردم و مسئولان را بهبود بخشند.

وی گفت: از آنجا که ملت ایران این نظام را تاکنون به نحو شایسته‌ای همراهی کرده و همواره در تمام عرصهها حضور پررنگی داشته، امروز به این عزت و افتخار در دنیا دست پیدا کرده‌ایم و قدرت بزرگ منطقهای شده‌ایم.

انجمروز اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور فرماندار، رؤسای دادگستری و اطلاعات، دادستان و فرماندهان نیروی مقاومت بسیج سپاه و نیروی انتظامی در شهرستان جیرفت تشکیل شده است.

انجمروز با بیان اینکه انتخابات این شهرستان همواره در فضایی امن و آرام برگزار شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم این منطقه دارای شعور سیاسی بالایی هستند و همواره عاقلانه با حضور حداکثری در انتخابات شرکت میکنند، فریبکاری و وعدههای دروغین در آنان تأثیری ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تبلیغات زودهنگام را جزو جرائم انتخاباتی خواند و ادامه داد: ماده 66 قانون انتخابات، جرائم آن را به طور کامل و دقیق مشخص کرده است تا بهانهای برای افراد سودجو وجود نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه رسانهها نقش بسیار ارزندهای در ترویج قانون انتخابات بر عهده دارند، بیان داشت: رسانهها میتوانند با تبیین این ماده به مردم آموزشهای لازم را در زمینه برگزاری انتخاباتی سالم ارائه و اطلاعرسانی لازم را انجام دهند.

انجمروز امانت‌داری مجریان و ناظران انتخابات را بزرگترین سرمایه ذکر و تصریح کرد: در وهله نخست باید برگزارکنندگان انتخابات اعتمادسازی کرده و الگوی مناسبی برای مردم باشند تا در نهایت انتخاباتی سالم و آرام برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده امام راحل «میزان رأی ملت است»، افزود: رأی مردم حقالناس و امانتی در دست مسئولان است و باید با تمام توان از آن حراست و صیانت کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: برخورد ، انتخابات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.