کار بهينه سازي و تعمير اساسي سيستم هيدرومکانيکال تونل تخليه تحتاني سد و نيروگاه مارون آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  مدير امور تعميرات سد و نيروگاه مارون گفت: در مواقع سيلاب يا نياز به دبي بالا در خروج آب از سد، تونل تخليه تحتاني که در سمت چپ سرريز سد واقع شده است ، در مدار قرار گرفته است و در صورت عدم بهره برداري منظم از اين تونل رسوبات در پشت سد ته نشين مي شود.

عليرضا اختريان، منظور از انجام اين طرح را بهينه سازي و تعميرات اساسي سيستم هيدرومکانيکال تونل تخليه تحتاني عنوان کرد و افزود: اين طرح که شامل تعميرات اساسي دريچه اسلايد، راديال، فلپ، سيستم پاوريونيت و جرثقيل سقفي آن مجموعه است، با راه اندازي سروموتور دريچه تعميراتي فلپ و بالاکشيدن دريچه اسلايد آغاز و آماده تعميرات اساسي شد.

وي بیان داشت : اين عمليات به مدت سه ماه و در قالب اعتبارات تعميرات اساسي نيروگاه و با نظارت عاليه معاونت بهره برداري سد و نيروگاه سازمان آب و برق خوزستان و توسط شرکت بهره برداري از سد، نيروگاه و شبکه هاي آبياري مارون انجام مي شود.

کار  بهينه سازي و تعمير اساسي سيستم هيدرومکانيکال تونل تخليه تحتاني سد و نيروگاه  مارون بعد از گذشت 18 سال آغاز شده است .

سد مخزني مارون در فاصله 19 كيلومتري شمال شرق شهرستان بهبهان واقع شده است و نيروگاه آن داراي ژنراتور سنکرون قطب برجسته است که 150 مگاوات برق توليد مي کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خوزستان ، تعمیرات ، سد ، مارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.