زنجان؛

ضرورت بهره گیری از بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی

بهره گیری از بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی می تواند راهکار مناسبی برای اجرای هرچه باشکوه تر جشنواره قرآنی مدهامتان باشد.

ضرورت بهره گیری از بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی برای اجرای هرچه باشکوه تر جشنواره قرآنی مدهامتانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مسئول برنامه ریزی و مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در جلسه ی مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: براساس سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری در اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این اداره اجرای مسابقات قرآنی را مورد توجه قرار داده است، افزود: برای بهتر اجرا شدن این مسابقات نیازمند همدلی و همفکری دستگاه های متولی هستیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به عنوان زیرمجموعه این اداره، بازوی کمکی و اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود، افزود: در کنار آن موسسات قرآنی نیز می توانند ما را در اجرای هرچه بهتر این مسابقات یاری رسانند.

قاسمی با تاکید بر اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حساسیت ویژه ای نسبت به اجرای مسابقات قرآنی دارند، خاطرنشان کرد: این مسابقات سالیان متوالی از سوی ستاد عالی کانون های مساجد اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه می توان با همفکری فعالان قرآنی در جشنواره سراسری به رتبه های خوبی دست یافت، ادامه داد: تلاش می شود تا در مرحله استانی مسابقات قرآنی از ظرفیت موسسات قرآنی نیز استفاده شود.

در ادامه این جلسه مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با تاکید بر تشکیل کمیته فنی مسابقات قرآنی افزود: این کمیته می تواند هیات داوران و نحوه برگزاری مسابقه را مدیریت کند.

نوراله صفی لو خاطرنشان کرد: سنوات گذشته مسابقات قرآنی در مساجد برگزار می شد، ولی امسال می توان از ظرفیت مساجد حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان نیز استفاده کرد.

مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان در جلسه برنامه ریزی مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان با تسلیت سالروز شهادت سالار شهیدان اظهار کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از بخش های جشنواره جوانان مساجد است که به همت ستاد عالی مساجد در سطح کشور اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه مرحله استانی این جشنواره در زنجان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری که به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته برگزار می شود، افزود: مرحله استانی این مسابقات در پنج رشته برگزار می شود.

مقدمی به رتبه های فعالان قرآنی کانون های مساجد استان زنجان در مسابقات مدهامتان سنوات گذشته اشاره کرد و با استناد به روایات قرآنی افزود: اگر قرآن به صورت متوالی تلاوت شود، قرآن با پوست و گوشت انسان آمیخته می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: قرآن ، مدهامتان ، فعالان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.