عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: تعریف درستی از آزاد سازی رودخانه نشده و من نگران ساخت و سازهای جدید به این بهانه هستم.

شاکری:  آزاد سازی رودخانه به معنای ساخت و ساز نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در تذکر پیش از دستور با اشاره به  استمرار مشکل رود دره‌ها در تهران اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مظلوم مدیریت شهری که تجربه‌های تلخی نیز در عدم ساماندهی  در حفاظت آن دیده شده است ،حریم رود دره‌ها است.

وی افزود:در تهران پنج رود دره مشاهده می‌کنیم که البته یکی از راهبردهای حفاظتی آن آزاد سازی بستر حریم و پیشگیری از ساخت و ساز تصریح در حریم است.

عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: شهرداری بر اساس ماده 60 برنامه پنج ساله موظف بود ظرف مدت 18 ماه طرح جامع احیای درکه‌، فرحزاد، دارآباد را انجام دهد که البته اولویت اجرای رود دره‌ها نیز در آن ذکر شده بود و بر اساس تبصره 49 ماده 60 هر گونه ساخت و ساز در حریم پنج رودخانه باید مطابق با طرح جامع رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران انجام شود که متاسفانه ساخت و ساز پهنه‌ تفرجی در فرحزاد به گوش می‌رسد و روزنامه همشهری نیز اطلاعیه فروش صد هزار متر مربع زمین  در حاشیه رودخانه دارآباد حد شرقی رودخانه  به چاپ رسانده بود که باید بگویم که متاسفانه تعریف درستی از آزاد سازی رودخانه‌ها نشده است.

شاکری خطاب پشمچی زاده ( معاون شهرسازی و معماری تهران) گفت:  آزاد سازی رودخانه به معنای ساخت و ساز نیست و من نگران آن هستم که آزاد سازی موجبات ساخت و ساز جدیدی را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.