دکتر مرزنگ از محل بلوک زایمان در این مرکز بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان، بخش بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد با هدف افزایش فضای فیزیکی، رضایت ارباب رجوع و پرسنل،گسترش ترویج انتخاب زایمان طبیعی و نزدیک شدن به استاندارد های بخش زایمان، در اين مرکز بازسازی خواهد شد.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یک بیمارستان دوستدار کودک  است که با اعمال مراقبت های بهداشتی، خدمات مادر به نوزاد در اين مرکز بيش از گذشته ارتقاء يافته است.

وی خاطر نشان کرد: در هر دو حوزه بهداشت و درمان با تلاش مجموعه مدیریتی این شبکه، اقدامات زیربنایی و مهمی صورت گرفته و شاهد رشد قابل توجهی در این مسیر هستیم.

دکتر مرزنگ گفت:فضای قبلی این بخش 452 متر مربع مساحت داشت و دارای تعداد 20 تخت فعال بود که با 100 درصد تعداد تخت اشغالی قادر به پاسخگویی همه نیاز های جنوب استان نبود ولی با توجه به موافقت ریاست دانشگاه و معاونت درمان در این مورد، مجوز ساخت بلوک زایمان با مساحت 1252 متر مربع با تعداد حدود 50 تخت فعال به ارزش تقریبی 15 میلیار ریال از دانشگاه متبوع گرفته شد که پاسخگوی نیاز های 10 سال آینده همشهریان و جنوب استان خواهد بود.

وی افزود: تعداد مراجعین سرپایی در سال 93 حدود 12700 نفر بوده است که این میزان در 6 ماهه اول سال94 حدود 7400 نفر می باشد و در سال 93 روزانه 10 تا 12تولد در این بیمارستان صورت گرفته که این میزان در 6 ماهه اول 94 روزانه بین 12 تا 14 تولد بوده است.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی بخش مراقبت‌های پس از زایمان(Post Partum) در بیمارستان امام خمینی (ره)مهاباد، موارد زایمانی دارای بخشی مجزا شدند.

قابل ذکر است: موارد زایمانی، پیش از این در بخش جراحی زنان بستری می‌شدند که با ساخت بخش مراقبت های پس از زایمان از تعداد ارجاعات بیشتر به این بخش جلوگیری به عمل می آید، به‌ زودی پس از بازسازی فضای بلوک زایمان، از این بخش بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.