مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بازرسان بهداشتی این شبکه از ساعت 7 صبح لغایت 21 شب بر دامهای قربانی نظارت می کنند.

به گزارش نظارت بهداشتی بر دامهای قربانی طی روزهای تاسوعا و عاشورا در انارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سید احسان منصوری نژاد افزود: اینکار به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و تأمین بهداشت عمومی در زمینه ی گوشت های قربانی بصورت ویژه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه دو اکیپ ثابت و سیار در دامپزشکی و کشتارگاه دام صنعتی این شهرستان کار نظارت بر دامهای قربانی را بر عهده دارند توصیه کرد: همشهریان به منظور جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام، دامهای قربانی خود را در کشتارگاه و زیر نظر بازرسان بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

منصوری نژاد افزود: سال گذشته در روزهای تاسوعا و عاشورا تعداد 83 رأس دام سبک و سنگین به منظور پخت غذای نذری با نظارت دامپزشکی این شهرستان ذبح شدند.

وی خاطرنشان کرد: این شبکه آماده پاسخگویی به سئوالات همشهریان و هماهنگی های لازم برای نظارت بهداشتی بر دامهای قربانی با شماره تلفن های 34382830 و 34386695 می باشد.

شهرستان انار دارای بیش از 50 هزار نفر جمعیت است و در 210 کیلومتری کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی ، رفسنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.