سخنگوی کاخ سفید مدعی شد تلاش ایران برای افزایش حمایت از رژیم اسد نشان دهنده ضعف موضع این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید درباره تلاش هکر های چینی برای هک کردن شرکت های آمریکایی گفت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کنار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در کاخ سفید روشن ساخت که آمریکا براساس حرف های چین درباره آن قضاوت نمی کند، بلکه براساس عمل آن قضاوت می کند.

وی گفت: شما می توانید اطمینان داشته باشید که سازمان های مربوطه در دولت آمریکا از نزدیک در حال زیر نظر گرفتن اقدامات چین در این زمینه هستند. این مسلما یک اولویت است و دولت آمریکا آن را از نزدیک دنبال می کند.

خبرنگاری پرسید ما شنیده ایم ایران حدود دو هزار نیرو در خارج از حلب دارد. شما چه مطلبی در این زمینه دارید و این چگونه می تواند اوضاع را تغییر دهد؟

جاش ارنست گفت: من اطلاعات جدید درباره آنچه که در داخل سوریه شاهد آن هستیم دست کم آنچه که شما می گویید در اختیار ندارم اما آنچه که به طور کلی می توانم بگویم همان چیزی است که رئیس جمهور در کنفرانس خبری روز جمعه گفته است و آن این است که ما در چهار یا پنج سال گذشته شاهد بوده ایم ایرانی ها کمک های خود به رژیم اسد را افزایش دادند تا وی را در قدرت حفظ کنند.

این نشان می دهد راهبردهای اولیه آنها برای کاهش سرمایه گذاری در این تلاش موفق نبوده است.حقیقت این است که ایران تلاش می کند سرمایه گذاری خود در حمایت از رژیم اسد را افزایش دهد و این نشان دهنده موضع ضعف آنها است.

وی افزود: من فکر می کنم مطلب دیگری که باید بگوییم ماهیت فرقه ای بودن این مناقشه است و این خطر بزرگی برای کشورهایی نظیر روسیه است که بدنبال این هستند راه حل نظامی را به صورت یکجانبه تحمیل کند. راه حل نظامی برای وضعیتی که به شیوه نظامی حل نمی شود و حقیقت این است که این خطر عمده ای برای روسیه دارد که تلاش می کند این راهبرد را اعمال کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار