یکی از محورهای توسعه خراسان جنوبی ، بخش صنعت و معدن است که با سرمایه گذاری در این حوزه، شرق کشور به استانی صنعتی تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بیرجند ؛ معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: معدن می تواند به عنوان موتور محرکه خراسان جنوبی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

یزدانی هدف از سفر به خراسان جنوبی را انتقال مشکلات استان در بخش صنعت و معدن به وزیر اعلام کرد و گفت: یکی از محورهای توسعه این استان بخش صنعت و معدن است که با سرمایه گذاری در این حوزه، شرق کشور به استانی صنعتی تبدیل می شود. 

وی مرز مشترک با کشور افغانستان را از دیگر ظرفیت های مهم این استان دانست و افزود : می توان با یک برنامه ریزی مناسب و جامع از ظرفیت مرز برای توسعه اقتصادی و زیربنایی استان استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنایع و ذخایر معدنی است، گفت: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا سرمایه گذاری های خارجی در این بخش افزایش پیدا کند.

خدمتگزار افزود :در بخش تولیدات روستایی نیز ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری وجود دارد که باید برای احیای آنها و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش ها بیش از پیش تلاش کرد.

یزدانی معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در دیدار با امام جمعه بیرجند با بیان این که حل مشکلات سرمایه گذاران به صورت جدی پیگیری می شود، گفت: سرعت در روند پیگیری مشکلات و اصلاح برخی قوانین و مقررات سرمایه گذاری از جمله اقداماتی است که وزارتخانه برای رفع مشکلات تولیدکنندگان در دستور کار دارد.

انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.