معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه گفت: جلسه بعدی کمیسیون مشترک در نیمه دوم ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

عراقچی:به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه در پایان نشست مشترک برجام در وین اظهار داشت: در اين جلسه روال کار  و محل کميسيون مشخص شد.

عراقچي با بيان اينکه محل کميسيون قرار است در وين باشد، افزود : قرار شد هر سه ماه يک بار اين جلسه را داشته باشيم مگر اينکه دليلي اقتضا کند که زودتر برگزار شود که اتفاقا تصميم گرفتيم قبل از روز اجرايي شدن، در نيمه دوم نوامبر نشستي برگزار شود.

وي با اشاره به اينکه نشست امروز  در فضاي سازنده برگزار شد، گفت : همه طرف ها بر تعهد خود، پيگيري و جدي بودن برجام تاکيد داشتندو تکرار کردند که خواهان تداوم و استمرار برجام هستند و تلاش خود را در اين زمنيه خواهند داشت.

معاون وزير امور خارجه همچنين  در پاسخ به اين سوال که که آيا موضوع اراک در اين نشست مطرح شده است، گفت :در خصوص اراک و مدرنيزه کردن پيشرفت هاي خوبي الان شده است. مذاکراتي در ظرف سه ماه گذشته در جريان بود حتي قبل از شروع روز تصويب ما مذاکرات را در خصوص اراک آغاز کرده بوديم .

عراقچي تصريح کرد : يک اعلاميه اي بين سه کشور ايران ، چين و آمريکا روز گذشته تدوين و منتشر شد که سه کشور اراده خود را براي مدرنيزه کردن سايت اراک در زمان مقرر اعلام کردند، غير ازآن،آنچه که براي ما مهمتر است يک سند رسمي است که بايد بين ايران و  هر 6کشور  5+1 امضا شود.

عراقچي  اضافه کرد: پيش نويس اين سند آماده شده و کارشناسان بر روي آن کار کردند و در مرحله نهايي قرار دارد که انشاء الله وزيران خارجه هفت کشور آن را امضا خواهند کرد.

معاون وزيرخارجه با بيان اينکه بعداز آن هست که کار در مورد اراک آغاز خواهد شد، گفت:  اميدوار هستيم که در زمان کوتاهي اين کار هم  به انجام برسد.

وی تاکید کرد:
جمع‌آوری سانتریفیوژها چند روز دیگر با دستور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۳۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
سانتریفیوژ بچرخه، چرخ کارخونه نچرخه
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
می ترسم آنقدر مدرن بشه که دیگر ما سر در نیاوریم و بعد از رفتن آنها مجبور شویم دوباره باز طراحی کنیم چون وقتی غربی ها برای ما کاری می کنند بیشتر خرابکاری است تا کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
خجالت نمیکشی میگه سانتریفوژ ها رو جمع میکنیم' به قول رییس جمهور ذره ای از حق هسته ای کوتاه نیامدن!!!!!!!!!! ذره ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
چه عکاس خوش ذوقی ،دومین عکس با سایه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
چه دستور تاسف باری!!!
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۳:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
یعنی همه این اقتدار هسته ای جمع میشه؟؟؟ واقعا هم تاسف باره
آخرین اخبار