رئیس سازمان سینمایی و وزیر فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا درباره تولید مشترک، آموزش، تجهیزات و پخش محصولات فرهنگی و سینمایی مذاکره کردند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، جلسه مشترک مسئولان سینمایی ایران با وزیر فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا عصر روز گذشته 26 مهرماه در شهر رم پایتخت ایتالیا برگزار شد.

در این دیدار که علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و سید روح الله حسینی مدیر اجرایی مدرسه ملی سینما، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی را همراهی می کردند درباره مباحثی چون تولید مشترک، آموزش، تجهیزات و پخش صحبت شد.

در ابتدای این مراسم حجت الله ایوبی پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خواند و در ادامه بر عزم سازمان سینمایی مبنی بر برداشتن گام های عملی و اجرایی شدن توافق های دو دولت ایران و ایتالیا صحبت شد.

در ادامه داریو فراچکینی درباره فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا صحبت کرد.

این مسئول فرهنگی و گردشگری ایتالیا تاکید کرد: کمیته کاری به ریاست معاون امور سینمایی، مدیران مرتبط در وزارت فرهنگ، نماینده انجمن تهیه کنندگان و نمایندگان دیگر از بخش خصوصی در ایتالیا جهت مذاکره با هیأت سینمایی ایرانی تشکیل شده است.

در ادامه مقرر شد نتیجه این کمیته کاری به اطلاع وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا برسد و در ادامه قرارداد همکاری در حوزه های مورد علاقه دو کشور در امور سینمایی فراهم شود.

ایوبی در ادامه این جلسه از سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به ایتالیا خبر داد و عزیمت گروه بزرگی از فعالان اقتصادی ایتالیا به تهران را نشانه آغاز دوران جدیدی در روابط دو کشور دانست.

وی در پایان متذکر شد: مدیران فرهنگی دو کشور باید بکوشند سهم فرهنگ و هنر در این مناسبات مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه مجموع قراردادهای اقتصادی باید دارای پیوست فرهنگی و هنری باشند.

منبع : ایرنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار