ماه محرم باید نه تنها در عالم واقعی بلکه در فضای مجازی هم انسان را بیدار کند، تا انسانها همواره خود را دوست داشته باشند، به یاری هم بشتابند، دلجوی هم باشند تا کمی از آلام و دردهایشان کاهش یابد، این است اصول قیام عاشورا.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محرم دوباره از راه رسیده است و مانند گذشته چهره‌ی شهرهای ایران با حضور هیأت‌های سوگواری و سیاه‌پوشان عزادار امام سوم شیعیان دگرگون می شود. اما ما از محرم و عاشورا چه مى دانیم و چه چیزى را به خاطر مى آوریم. آیا ما از واقعه ى عاشورا چیزى جز طبق هاى زرین نورانى و سیار خیابانى و پرچم و علم و گاهى نوحه سرایى و طبل و دهل و کرنا تا نیمه هاى شب در خیابانها و معابر عمومى ادامه دارد چیز دیگرى را به خاطر مى آوریم؟!

در ماه محرم که زمین و آسمان ، کوه و برزن ، دشت و بیابان ، با اینکه چشم بینا و عقل و درک و شعور مایه افتخار و اصل تفاوت انسان با موجودات و خلایق دیگر است این پدیده را نادیده می انگارد؟! 

پیاده سازی سیره عاشورایی در شبکه های اجتماعی!

احمد داودی روانشناس و مددکار اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به اینکه فضای مجازی باید در ایام محرم چه رنگ و بویی داشته باشد گفت: در فضای مجازی باید این واقعه عظیم را به تصویر کشید و در عرصه ی ظهور قرار داد.

وی اظهار داشت : به عبارت دیگر  افرادی که در این فضا قرار دارند بایستی هوشیارانه و مدبرانه ، تمام واقعیت و هدف سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و بی بی دو عالم حضرت زینب (س)  به خصوص در ایام محرم  در اینستاگرام ، لاین و دیگر شبکه های اجتماعی به گوش و اذهان مردم برسانند،به گونه ای که فقط نالیدن و سینه زدن و شرکت در مراسمات نباشد ، بلکه اصل و خمیر مایه ی این قیام عظیم را در فضای مجازی به تصویر بکشند.

وی از  برپاداری نماز ، امر به معرف و نهی از منکر ، اجرای عدالت و ... به عنوان اصول قیام عاشورا یاد کرد و افزود: این موارد باید به گونه ای بسیار عالی به تصویر کشیده شوند به طوری که هر جستجوگر در فضای مجازی خود را در آن صحنه واقعی ببیند و تمام این اصول را در خود بیدار نماید.

پیاده سازی سیره عاشورایی در شبکه های اجتماعی!

این روانشناس درپایان گفت : ماه محرم باید نه تنها در عالم واقعی بلکه در فضای مجازی هم انسان را بیدار کند، تا همواره خود را دوست داشته باشند، به یاری هم بشتابند ، دلجوی هم باشند تا کمی از آلام و دردهایشان کاهش یابد ، این است اصول قیام عاشورا.
پیاده سازی سیره عاشورایی در شبکه های اجتماعی!

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



گزارش از مریم عبدالهی

انتهای پیام/





 
برچسب ها: محرم ، رنگ ، بوی ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.