استاندار قزوین در جلسه بررسی مشکلات صادرات به روسیه در قزوین گفت: هیاتی از استان به روسیه اعزام شده اند تا برای راه اندازی این دفتر رایزنی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ روزبه اضافه کرد:آذر ماه پارسال دفتر نمایندگی توسعه صادرات استان قزوین در کربلا راه اندازی شد.

استاندار قزوین با اشاره به توانمندی ها و ظرفیتهای این استان در حوزه های مختلف گفت: با توجه به  تحریم روسیه از سوی غرب  ، شرایط برای گسترش فعالیتهای اقتصادی ما در انجا فراهم است.

روزبه ،  توسعه صادرات بویژه به کشورهای همسایه را از اولویتهای استان افزود : هدفگذاری ما جمعیت 500 میلیونی کشورهای همسایه است.

علیرضا کشاورز رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت : برای افزایش صادرات و پایدار ماندن ان ،  به داشتن زیر ساختهایی از جمله استقرار شرکتهای تخصصی مستقر در بازار مسکو که دارای شناخت ، دفتر و انبار مرکزی هستند  نیاز داریم .

 کشاورز اضافه کرد : در این خصوص یکی از شرکتهای مناسب و معتبر را در مسکو شناسایی کرده ایم و قرار است در قزوین هم دفتری مشابه دفتر مسو برای اطلاع رسانی ، مذاکره و همچنین معرفی و ارسال کالاهای تولیدی با کیفیت  داشته باشیم .

وی افزود : با توجه به نگرانیهایی که صادر کنندگان قزوینی از عدم برگشت پول یا سود پول در بازار مسکو دارند ، قرار است که از طریق پوشش صندوق حمایت از صادرات این بخش را هم پوشش دهیم.

کشاورز مواد غذایی ، خشکبار و کشمش را از جمله  کالاهای  صادراتی به روسیه بیان کرد و گفت : پسته ، مصالح ساختمانی کاشی ، سرامیک و موادشوینده از دیگر اقلام صادرات قزوین به روسیه است.

کشاورز چوب صنعتی ، خوراک دام و غلات را اقلام  وارداتی از روسیه اعلام کرد .

وی افزود : در حال حاضر تعرفه ها بالاست و ما با کشور های رقیب سنتی نمی توانیم رقابت کنیم چون تعرفه های ورود کالای ان کشور ها ارزانتر از تعرفه های ورودی ایران است.

تجار و صادرکنندگان هم  هزینه بالای تمام شده ی کالا ، در دسترس نبودن سرمایه گذاری ، نداشتن زنجیره ای از تولید کنندتا صادرات و حمل و نقل رااز نقاط ضعف در صادرات کشور بیان کردند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.