کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: 14 گروه در سراسر استان امر نظارت بر مواد پروتئینی مورد استفاده در نذورات ماه محرم بویژه تاسوعا و عاشورا را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سعید صید یوسفی اعلام کرد: صاحبان پخت غذای نذری باید گوشت قرمز مورد نیاز خود را از قصابی ها، کشتارگاه و یا سرخانه های مجاز که مورد تایید کارشناسان دامپزشکی است، تهیه کنند.

یوسفی افزود: متاسفانه گاهی دیده می شود برخی افراد از کشتارگاه های غیر مجاز حاشیه شهرها به صرف قیمت ارزان، گوشت مورد نیاز خود را تهیه می کنند که این امر با توجه به عدم نظارت اداره کل دامپزشکی مورد تایید نیست.

وی اضافه کرد: به دلیل نداشتن نظارت دامپزشکی بر فرآورده های دامی این اماکن و به منظور تایید سلامت دام و لاشه، ممکن است این فرآورده ها موجب انتقال بیماری های مشترک انسان و دام به مصرف کننده شوند.

یوسفی گفت: بهتر است صاحبان غذای نذری برای حفظ سلامت خود و مصرف کنندگان گوشت مورد نیاز را از اماکن مورد تایید و دارای کارت و پروانه سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهیه کنند و سلامت خود و مصرف کنندگان را دچار مخاطره نکنند.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.