معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروزه کتاب یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام صادق گلزاده افزود:کتاب هایی که علیه ایران در بستر تهاجم فرهنگی تولید می شوند ،اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی را آسیب می زنند ، باید این کتاب ها شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه کمبود بودجه فرهنگی و محدودیت ها به دلیل تحریم بودن کشور ، مانع از تولید کتاب های خوب و ارزشمند می شود، اظهار داشت:به عنوان مثال انتشارات مجمع تقریب مذاهب اسلامی قابلیت و توان چاپ کتاب به دهها زبان خارجی را دارد ، اما به دلیل محدودیت های مالی نمی توان آنها را منتشر کرد.

گلزاده تصریح کرد: با توجه به این محدودیت و کمبودها، لازم است کتاب هایی در پاسخ به شبهاتی در بستر تهاجم فرهنگی با محتواهای مثبت و اساسی تولید شوند.

مدیرمسوول انتشارات مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه نویسندگان نیز وظیفه دارند قدرت نگارش و قلم خود را ارتقا دهند، گفت: آنان با مطالعات زیاد و اندوخته ای فراوان دست به قلم شوند و از کپی کردن و نوشته های بی محتوا بپرهیزند.

گلزاده افزود:با توجه به محدودیت های مالی که ناشران دارند باید کتاب های تالیفی در اولویت و بخش ترجمه نیز مخاطب محور و سازگار با اصول انقلاب اسلامی و ایران متمدن باشند.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی به بحث ممیزی کتاب نیز اشاره کرد و اظهار داشت : ممیزی نباید چنان باشد که تولید کتاب را محدود کند، باید اصول جمهوری اسلامی ، مذهب و دین در آن رعایت شده و از سخت گیری های بی مورد خودداری شود.

منبع : ایرنا

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار