آیین نامه استانداردهای کالبدی دوره پزشکی عمومی در شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش وزارت بهداشت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تصویب این آیین نامه در شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش وزارت بهداشت گفت: آیین نامه استانداردهای کالبدی دوره پزشکی عمومی در شصت و یکمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی و دویست و چهل و نهمین جلسه شورای گسترش با حضور وزیر بهداشت به تصویب رسید.

لاریجانی گفت:‌ هدف از تدوين آیین نامه استانداردهای کالبدی دوره پزشکی عمومی، تعيين ضروريات و استانداردهای كالبدی از جمله منابع و امکانات لازم برای راه اندازی و تكميل دوره دکتری پزشکی عمومی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه راه اندازی دوره آموزشی دکتری پزشکی عمومی امری راهبردی، زمان­بر و نیازمند سرمایه گذاری کلان است، گفت:‌ لازم است رئیس دانشگاه يا مركز آموزش عالي ماموريت ايجاد شرايط لازم براي تاسيس دوره دکتریی پزشکی عمومی را با تیمی مجرب از اعضای هیات علمی متعهد، مجرب، علاقمند و متخصص دنبال کند.

وی اظهار داشت تامین هیات علمی، فضاهای آموزشی با امکانات و تجهیزات آموزش های عملی، امکانات، شرایط و تجهیزات لازم برای آموزشهای بالینی و سایر فضاها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز به عنوان حداقل شرايط و امكانات کالبدی ضروری اولیه برای راه اندازی و تكميل دوره آموزش پزشکی عمومی در این آیین نامه مدنظر قرار گرفته شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ارتقاء آموزش در دوره پزشکی عمومی از جمله اهداف بسته­ های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است، گفت: آیین نامه استانداردهای کالبدی دوره پزشکی عمومی به زودی جهت اجرا به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد اجرای اثربخش این آیین نامه زمینه های تحقق این هدف مهم را در نظام آموزش علوم پزشکی کشور فراهم آورد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار