برای نخستین بار، عمل جراحی سرطان انتهای پانکراس به شیوه لاپاراسکوپی در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان انجام شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فلوشیپ جراحی های لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این مطلب، اظهار داشت: خانم 55 ساله به علت داشتن ضعف و بی حالی، کاهش وزن و درد شکم در طول یک ماه به این مرکز مراجعه کرده و پس از انجام بررسی های سرطان انتهای پانکراس برای وی تشخیص داده شد.

دکتر محمد عیدی، با بیان اینکه پس از انجام آزمایشات، بیمار کاندید عمل جراحی به شیوه لاپاراسکوپی شد، افزود: پس از اقدامات لازم و اولیه توسط متخصصین بیهوشی، 4 عدد پورت لاپاروسکوپی به اندازه های نیم تا یک سانتی متر برای بیمار گذاشته که بعد از آزاد سازی چسبندگی ها، تومور دیستال پانکراس شناسایی شد.

جراح این عمل و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: جراحی دیستال پانکراتگتومی و اسپلنکتومی بیمار به مدت یک و نیم ساعت به صورت موفقیت آمیز انجام شد و در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد است.

وی، کاهش درد، کاهش زمان بهبودی، هزینه کمتر، کاهش خونریزی، عفونت و بیهوشی را از مزایای این عمل نام برد و اظهار داشت: این عمل جراحی در مراکز درمانی با لاپاروسکوپی پیشرفته انجام می شود.

فلوشیپ جراحی های لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: امروزه می توان بیشتر اعمال جراحی به روش باز را به روش لاپاراسکوپی انجام داد که در حال حاضر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز از روش لاپاراسکوپی پیشرفته استفاده می شود.

فلوشیپ جراحی های لاپاروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: اکثر اعمال جراحی ماژور شکمی به شیوه لاپاراسکوپی در این مرکز انجام می شود.

گفتنی است جراحی لاپاروسکوپی، جدیدترین تکنیک و روش انجام اعمال جراحی است که با ایجاد برش های کوچک نیم تا یک سانتیمتری بر روی شکم انجام می شود و سپس از طریق برش، دوربین ویدئویی را به داخل شکم برده و از برش های کوچک دیگر نیز ابزار جراحی لاپاراسکوپی را وارد می کنیم. این روش جراحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی (بدون هوشیاری و احساس درد) انجام می‌شود.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.