در چارچوب توافق آتش بس، روز یکشنبه کامیون های حامل کمک های غذایی و پزشکی به طور همزمان به اطراف شهر الزبدانی در ریف دمشق و شهرک های الفوعه و کفریا در ریف ادلب ( شمال غرب سوریه) رسیده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی گفته اند که انتظار می رود این کمک ها همزمان وارد شهر الزبدانی و شهرک های الفوعه و کفریا شود.

این توافق آتش بس ماه گذشته بین ارتش سوریه و گروه های مسلح برقرار شد.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان با حمله ای سنگین و سخت به یک اردوگاه اصلی تروریست های تکفیری در منطقه الزبدانی در ریف دمشق و نزدیک مرزهای لبنان، آنها را در محاصره شدید قرار دادند.

در این حمله تعداد زیادی از تروریست های تکفیری مسلح به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند و از نظر تسلیحات و مهمات در مضیقه شدید قرار گرفتند و مجبور شدند درخواست آتش بس را اعلام کنند. 

تروریست های تکفیری در واکنش به این ضربه سختی که متحمل شده بودند، شهروندان عادی ساکن دو شهرک الفوعه و کفریا را زیر گلوله باران شدید قرار دادند.

منابع خبری اعلام کرده اند که این آتش بس به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت.

العهد نوشت که هلال احمر سوریه و سازمان ملل موافقت کرده اند که ده کامیون حامل کمک های پزشکی و غذایی به شهرک های الفوعه و کفریا در ریف ادلب و همزمان 23 کامیون هم وارد شهرک های مضایا، سرغایا و بقین در منطقه الزبدانی در ریف دمشق شود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار