معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه با برداشتن کامل تحریم‎ها صنعت پتروشیمی متحول خواهد شد گفت: در حال برطرف کردن مشکلات ارزی در این صنعت هستیم.

عباس شعری‌مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مذاکرات هیات های تجاری شرکتهای خارجی اظهار داشت: مذاکرات گسترده‌ای با شرکت‌های ژاپنی وایتالیایی و فرانسوی و کره ای انجام دادیم که طرح‌های پتروشیمی موفقی را در بسیاری از کشورها اجرا کرده اند؛این شرکتها می توانند در دوران پس از تحریم اقدام به سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های توسعه ای پتروشیمی کشورمان کنند.

وی با تاکید براینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری و حمایت از سرمایه گذاران خارجی است گفت: فرصت های سرمایه گذاری در ماهشهر، عسلویه، چابهار و جاسک برای حضور سرمایه‌گذاران وجود دارد و سرمایه‌گذاری در طرح‌های متانول و اوره و آمونیاک و نیز پروپیلن فرصتی مناسب برای شرکت‌های صاحب نام خارجی فعال در صنعت پتروشیمی است.

شعری‌مقدم  تاکید کرد: در این مذاکرات بیشتر به این امر مهم پرداخته شده که در صدد جذب فناوری این کشورها هستیم چرا که ما تنها خریدار تکنولوژی آنها نیستیم بلکه باید در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با لغو تحریم‎ها و نهایی شدن برجام صنعت پتروشیمی متحول خواهد شد گفت: در حال حاضر به دنبال برطرف کردن مشکلات ارزی صنعت پتروشیمی هستیم.

گفتنی است بر اساس پیش بینی ها تا پایان سال‌جاری 7 طرح نیمه تمام پتروشیمی به بهره برداری می رسد که ظرفیت تولید پتروشیمی را به 4 میلیون تن افزایش خواهد داد همچنین تا پایان سال 95 نیز ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 10 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار