معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: با توجه به اهمیت خانواده در اسلام و نقش بی‌بدیل زن در خانواده، اشتغال زنان باید به گونه‌ای باشد که به کانون گرم خانواده لطمه وارد نسازد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشته روح افزا معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیامدهای اشتغال زنان بر خانواده عنوان کرد: اسلام به مسئله خانواده عنایت و توجه ویژه‌ای دارد و نقش‌های متعدد در زندگی مثل نقش همسری و مادری و مدیریت خانه‌داری دارای شرایط خاص‌تری نسبت به مردان هستند و پذیرفتن اشتغال از سوی آن‌ها در حقیقت مسئولیتی مضاعف برای آن‌هاست.

وی افزود: با توجه به اهمیت خانواده در اسلام و نقش بی‌بدیل زن در خانواده، اشتغال زنان باید به گونه‌ای باشد که به کانون گرم خانواده لطمه وارد نسازد و حتی الامکان باید پیامدهای که خانواده را تهدید می‌کند، کاهش داد.

روح افزا ادامه داد: در میان ادیان مختلف دین اسلام ۱۵۰۰ سال قبل برای اولین بار و به شکل منطقی، مسأله تساوی جنسیت زن و مرد و به تبع آن تساوی در حقوق را در عین اعتقاد به تفاوت وظایف فردی آن دو مطرح کرد و عقیده انسان نبودن زن را با بیان صریح خود محکوم نمود.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اسلام از زن وظیفه اقتصادی و تأمین معاش نخواسته است، هرچند اگر از بعد مثبت به آن نگریسته شود، می‌تواند موجب کمک به اقتصاد خانواده گردد ولی نه به قیمت فروپاشیدن خانواده. البته اسلام هرگز زن را در خانه زندانی ننموده و شرکت زنان در مشاغل و فعالیت‌های مثبت و سازنده اجتماعی را ممنوع نکرده است.

وی گفت: با حضور زنان در عرصه‌های شغلی که بعضاً قسمت عمده وقت آنان را می‌گیرد، دیگر مجالی برای زن باقی نمی‌ماند تا به خوبی به ایفای نقش خود در خانواده بپردازند و  پذیرش اشتغال برای زنان به معنای زیر بار مسئولیتی مضاعف رفتن و قبول نقش‌های متعدد در زندگی است و باعث خستگی زیاد، استرس‌های مداوم و فشارهای روحی و روانی و افسردگی می‌گردد.

روح افزا تأکید کرد: این امر سبب می‌گردد بعضی مسئولیت‌های خانوادگی وی را تحت الشعاع قرار دهد و از ایفای نقش‌ها و آن چه بر عهده او در خانواده نهاده شده برنیاید.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: امروزه با روی آوردن زنان به اشتغال در خارج از خانه و شرکت فعال آنان در فعالیت‌های اقتصادی، این امر میل آنان را به فرزندآوری کاهش داده است.

وی اظهار داشت: مادران ناگزیرند میان شغل و نقش مادری یکی را برگزینند و این در حالی است که بسیاری از آنان مایل نیستند موقعیت شغلی و اقتصادی خود را از دست بدهند. در نتیجه نقش مادری را رها می‌سازند.

روح افزا بیان کرد: ایجاد فرهنگ‌سازی جهت ارتقاء مقام مادری و امر خانه‌داری و بسترسازی سالم جهت تغییر نگرش افراد به منظور بالاتر نبودن مقام و شأن و منزلت یک زن شاغل نسبت به یک زن خانه‌دار از یک سو و حمایت از جنبه مادری و خانه‌داری زن توسط دولت و نهادهای دیگر جامعه از سوی دیگر لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: زنان خبر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار