حامد حاجیلو مجری تلویزیون از الگوبرداری در اجرا و نوع پوشش مجریان گفت.

حامد حاجیلو مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تقلید و الگوبرداری در اجرا اظهار داشت: الگوبرداری با تقلید متفاوت است، برای مثال می‌توان نکات خوب و اصولی را از افراد با تجربه در این زمینه آموخت و این به معنای یک الگوبرداری صحیح است، اما اگر کسی بخواهد از مجری یا مجریان خاصی تقلید کند کار درستی نیست و به نظر من هر کسی باید در اجرا خودش باشد و تقلید نکند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی افراد می‌خواهند عادل فردوسی‌پور، احسان علیخانی، فرزاد حسنی و... باشند و از آن‌ها تقلید می‌کنند. در حالیکه مخاطبان این تقلید را خوب می‌فهمند.

مجری برنامه «به روز» در خصوص ویژگی‌های مجری موفق، عنوان کرد: یک مجری باید معلومات بالایی داشته باشد و با آرامش اجرا کند، چون هر گونه اضطراب در اجرا به مخاطب نیز منتقل می‌شود. مجری باید ظاهری آراسته داشته باشد و همواره به مخاطب احترام بگذارد.

وی با اشاره به اینکه پوشش ابزار یک مجری است، گفت: پوشش مجری که شامل ظاهری آراسته، فیزیک مناسب و... می‌شود، ابزار مجری است. اگر مجری پوشش مناسبی نداشته باشد، مثل فوتبالیستی است که بدون کفش وارد زمین فوتبال شود و به طور حتم موفق نخواهد شد. اگر یک مجری رسانه را خوب بشناسد، می داند که باید چه نوع پوششی داشته باشد.

وی در پایان در توصیه‌ای به علاقه‌مندان اجرا مطرح کرد: اجرا از نظر کسانی که در این حرفه فعالیت نمی‌کنند، شیرین و جذاب است. اما در واقع سختی‌های بسیاری دارد. کسانی که درحال حاضر در حیطه اجرا فعالیت می‌کنند، زحمات زیادی کشیده‌اند و پله پله این مسیر را طی کردند و ماندگار شدند. علاقه‌مندان اجرا باید با صبر و حوصله وارد حیطه اجرا شوند. من فعالیتم را از گزارشگری شروع کردم و پله پله جلو رفتم. علاقه‌مندان اجرا نیز باید پله پله و با صبر و حوصله فعالیت کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.