60 درصد محدوده معدنی استان کرمان که به دلیل عدم توانایی فنی ومالی برروی کالک استان ثبت شده بودند با دستور وزیر صنعت از ابتدای دی ماه امسال آزاد می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،معاون معدنی صنعت ،معدن وتجارت استان کرمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام اینکه استان کرمان با 181 هزار کیلومتر مربع مساحت معدنی بهشت معادن کشور است، گفت: 150 هزار کیلومتر آن توسط اشخاص به ثبت رسیده است.

حسینی نژاد افزود: از سال 87 تاکنون5 هزار 721 معدن ثبت شده است که 361 معدن پروانه بهره برداری گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه اکثر محدوده های ثبت شده به دلیل عدم توانایی فنی ومالی اقدامی رویآنها صورت نگرفته است، گفت: به دستور وزیر صنعت ،معدن وتجارت 60 درصد این محدود معدنیثبت شده از یکم دی ماه امسال آزاد می شوند.

معاون معدنی صنعت ،معدن وتجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری در این معادن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اکتشافات اصولی ترین کار معادن است گفت: دولت بحث اکتشاف را رصد می کند ومعادنی که اکتشافات خوبی داشته باشند شرکت های توانمند به منظور سرمایه گذاری بیشتر از آنها استقبال می کنند.

حسینی نژاد با تاکید به اینکه42 درصد تولیدات معدنی کشور در استان کرمان انجام می شود یادآورشد: 36 درصد از حقوق دولتی کشور از معادن استان کرمان تامین می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: محدوده ، معدنی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.