نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم پیش‌نویس قطعنامه فرانسه برای استقرار ناظران بین الملل در مسجدالاقصی را رد می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، بنیامین نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – امروز اعلام کرد این رژیم پیش‌نویس فرانسه در شورای امنیت درباره استقرار ناظران بین المللی را در مسجدالاقصی رد خواهد کرد. 

نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی کابینه این رژیم ادعا کرد: ما در گذشته  مسلمانان افراطی را دیده‌ایم که چگونه مساجد یکدیگر را تخریب می‌کنند. آنها مکان‌های مقدس یهودیان و مسیحیان را نابود می‌کنند.

وی در ادامه مدعی شد: اسرائیل مشکلی در بیت المقدس ندارد. این مشکل حل شده است. ما تنها کسانی هستیم که می‌توانیم در این باره اقدام کنیم. ما با جدیت و مسئولیت‌پذیری این خشونت‌ها را حل می‌کنیم. شرایط تغییر زیادی نکرده است. تنها عده‌ای که به وسیله گروه‌های اسلامگرا و عناصر افراطی سازماندهی می‌شوند، می‌کوشند شرایط را بدتر کنند. 

روز گذشته یکی از مقامات ارشد دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم، آمریکا و سایر کشورها با پیش‌نویس طرح فرانسه مخالف هستند. این مقام ارشد صهیونیست افزود: این پیش‌نویس پوچ و احمقانه است.

چهارشنبه هفته گذشته، ریاد منصور – نماینده فلسطین در سازمان ملل – از شورای امنیت خواست با صدور قطعنامه‌ای از جان شهروندان فلسطینی در بیت المقدس محافظت کنند. در این راستا نماینده فرانسه در شورای امنیت با تهیه پیش‌نویسی، خواستار استقرار ناظران بین المللی در بیت المقدس تا زمان پایان خشونت‌ها میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار